10
Μάι.
09

Η αλήθεια για την Αστρολογία – μέρος 1o: Η φιλοσοφία της αστρολογίας

Παρακολουθήστε μία διάλεξη η οποία απομυθοποιεί την αστρολογία και συμπεριλαμβάνει όλα τα παρακάτω επιχειρήματα και πολλά ακόμα κάνοντας κλικ εδώ.

Πριν δύο χρόνια με τη βοήθεια του καθηγητή μου κυρίου Δανέζη στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών έκανα μια εργασία πάνω στην αστρολογία διερευνώντας την φιλοσοφία της αλλά και την επιστημονική αξιοπιστία της. Στις επόμενες αναρτήσεις θα παραθέσω μερικά απ’ τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης αυτής.

Η εσωτερική αστρολογία
PtolemaeusΑν και στον πολύ κόσμο είναι γνωστή η πρακτική-εφαρμοσμένη αστρολογία, δηλαδή οι γνωστές αστρολογικές προβλέψεις που βασίζονται στην μελέτη των ουρανίων κινήσεων, η βαθύτερη φιλοσοφία που οδηγεί σε αυτές τις προβλέψεις και αναλύσεις δεν είναι γνωστή. Μπορούμε να πούμε λοιπόν ότι η αστρολογία χωρίζεται σε δύο μεγάλους κλάδους: την Εσωτερική αστρολογία και την Εξωτερική ή Γενέθλια αστρολογία. Η Εσωτερική Αστρολογία αποτελεί ακριβώς εκείνο το θεωρητικό φιλοσοφικό-θεολογικό σύστημα πάνω στο οποίο βασίζεται η πρακτική-εξωτερική αστρολογία.

Ο σπουδαίος μελετητής και γνώστης της Αστρολογίας Manly Hall στο βιβλίο του «Η φιλοσοφία της Αστρολογίας» δίνει συνοπτικά τους ορισμούς της εσωτερικής και εξωτερικής Αστρολογίας. Συγκεκριμένα αναφέρει «Η αστρολογία χωρίζεται σε δυο ξεχωριστές επιστήμες. Η Εσωτερική επιστήμη της αστρολογίας ασχολείται με τα μυστήρια του ίδιου του κόσμου, με την πνευματική, διανοητική, ηθική και φυσική χημεία του κόσμου… Είναι φιλοσοφία, στο βαθμό που αναλύει τη λογική της ύπαρξης και τις διανοητικές και ηθικές σχέσεις ανάμεσα στα πράγματα. Είναι επιστήμη στο βαθμό που αποκαλύπτει με μαθηματική ακρίβεια το παγκόσμιο πρότυπο της ζωής και τα μέσα με τα οποία το ανθρώπινο ον ενσωματώνεται στο πλέγμα του παγκόσμιου προτύπου.» Ενώ για την εξωτερική αστρολογία γράφει «Η εξωτερική αστρολογία είναι η προγνωστική όψη της επιστήμης. Μέσα σ’ αυτήν υπάρχουν οι επτά κλάδοι της τέχνης του ωροσκοπίου, της περιγραφής και της πρόβλεψης.»

Προτού περιγράψουμε όμως το φιλοσοφικό σύστημα της αστρολογίας, δηλαδή την εσωτερική αστρολογία, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι επιστημονικοί όροι που χρησιμοποιούνται συνήθως όπως «ενεργειακές ζώνες», «ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια», «ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία», αν και φαινομενικά δίνουν μια επιστημονική χροιά στην αστρολογική θεώρηση των πραγμάτων, στην πραγματικότητα είναι απογυμνωμένοι απ’ τις σημασίες που τους προσδίδουν οι θετικές επιστήμες.

Το κοσμοείδωλο της αστρολογίας
Η αστρολογία βασίζεται στο γεωκεντρικό σύστημα. Η Γη τοποθετείται στο κέντρο του κόσμου και περιβάλλεται από επτά πλανητικές τροχιές. Οι επτά πλανήτες από τον κοντινότερο προς τον πιο απομακρυσμένο είναι: η Σελήνη, ο Ερμής, η Αφροδίτη, ο Ήλιος, ο Άρης, ο Δίας και ο Κρόνος. Κατά τον Manly Hall η Γη που βρίσκεται στο κέντρο του συστήματος αυτού δεν είναι ο πλανήτης Γη, αλλά το στοιχείο γη, δηλαδή η ύλη, ενώ οι επτά πλανητικές τροχιές αποτελούν «Ζώνες ή πεδία μαγνητικής ενέργειας» και κατά τους μυστικιστές του μεσαίωνα αναφέρονται ως τα σώματα των «Ευλογημένων Θεών». Πέρα απ’ τις τροχιές των πλανητών υπάρχει ο κύκλος των απλανών αστέρων που χωρίζεται σύμφωνα με τον Πτολεμαίο σε τρεις φλεγόμενους δακτυλίους. Αυτές οι ομάδες αστερισμών, όπως αναφέρει ο Hall ήταν «η πηγή της καθαρά πνευματικής ενέργειας της φύσης και οι τόποι διαμονής των τριών εκδηλώσεων της Υπέρτατης Θεότητας». Οι αριθμοί τρία και επτά παίζουν σημαντικό ρόλο στην αστρολογία και τους συναντούμε σε αρκετά σημεία. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο τριαδικός χωρισμός πνεύμα – ψυχή – ύλη αντιστοιχεί στο τρίπτυχο άστρα – πλανήτες – γη. Μάλιστα σύμφωνα με τον Hall οι Ορφικοί χώριζαν τον κόσμο σε τρία μέρη, το υπέρτατο, το ανώτερο και το κατώτερο. Ο υπέρτατος ήταν η διαμονή των αρχαιότατων Θεών που ήταν οι υπηρέτες και διοικητές της ζωικής δύναμης που κυλάει απ’ τα άστρα. Ο ανώτερος αντιστοιχούσε σε δευτερεύοντες θεούς, που ήταν «οι περιπλανώμενοι Θεοί, οι Πλανήτες: κατώτερες τάξεις θεοτήτων, υπηρέτες των μεγάλων θεών και πηγή των νοητικών και ηθικών σφαιρών». Τέλος ο τρίτος κόσμος, ο κατώτερος που αντιστοιχεί στην ύλη είναι «η διαμονή των θνητών, των πλασμάτων που είναι ριζωμένα στην ύλη και που προσλαμβάνουν τις ενέργειες της ζωής». Συνοπτικά μπορούμε να πούμε ότι ο υπέρτατος κόσμος δίνει ζωή, ο ανώτερος διανέμει την ζωή και ο κατώτερος την λαμβάνει.
Η ιδέα της ζωής που απορρέει απ’ τα άστρα είναι διάχυτη στην αστρολογία, μάλιστα τα άστρα αναφέρονται ως «μητρικές πηγές» απ’ τις οποίες απορρέουν τα «ρεύματα του ζώντος ύδατος». Αυτή η γονιμοποίηση του διαστήματος απ’ τις αστρικές πηγές ζωής αποτελεί κατά τον Hall το θεμέλιο της φιλοσοφικής αστρολογίας. Ωστόσο, η «αστρική ενέργεια» δεν είναι η μόνη ενέργεια που δέχεται ο άνθρωπος, καθώς δέχεται και την «φυσική ενέργεια» των πλανητών αλλά και την «στοιχειακή ενέργεια» απ’ την γη.

Σε ένα αρχαίο Πτολεμαϊκό σχέδιο του κόσμου παρουσιάζονται με σαφήνεια οι τρεις ζωδιακοί κύκλοι που περιβάλλουν τις τροχιές των πλανητών. Κατά τα πρότυπα του τριαδικού χωρισμού που αναφέραμε προηγουμένως, οι τρεις ζωδιακοί είναι οι εξής:
1.Ο Πνευματικός ζωδιακός κύκλος που αντιστοιχεί στα άστρα και ονομάζεται «Πρώτη Κίνηση».
2.Ο Διανοητικός ζωδιακός κύκλος που αντιστοιχεί στους πλανήτες και ονομάζεται «Κρυστάλλινη Θάλασσα»
3. Ο Υλικός ζωδιακός κύκλος που αντιστοιχεί στα στοιχεία και ονομάζεται «Στερέωμα».
Πτολεμαϊκό Σχέδιο
Στο κέντρο του σχεδίου με ομόκεντρους κύκλους απεικονίζονται τα τέσσερα στοιχεία με την γη και το νερό να τοποθετούνται μαζί στον ίδιο κύκλο, ενώ ακολουθεί ο αέρας και το πυρ. Στην συνέχεια ακολουθούν οι επτά πλανητικές τροχιές, ενώ κοντά στην περιφέρεια του σχήματος απεικονίζονται οι τρεις μεγάλοι ζωδιακοί κύκλοι.

Οι αστρικές και πλανητικές επιρροές
Οι πλανήτες για την αστρολογία αποτελούν ηθικούς οδηγούς, ή όπως αναφέρει ο Hall «σφαίρες ηθικής παρόρμησης» και «διανεμητές της ηθικής ζωής». Ας δούμε όμως μέσα από ποια διαδικασία διαμορφώνεται η προσωπικότητα του ανθρώπου σύμφωνα με τον Hall: «Η πνευματική φύση του ανθρώπου εκπορεύεται απ’ τα άστρα, κατέρχεται την κλίμακα των πλανητών και αρχίζει τη διαμονή της στο σκοτεινό οίκο των στοιχείων. Καθώς η ψυχή κατέρχεται μέσα απ’ τις επτά σφαίρες, οι θεοί των πλανητών αποδίδουν ο καθένας τους κάποια ιδιότητα ή ποιότητα στη φύση της. Όταν ο άνθρωπος, επομένως, αναδύεται μέσα στη φυσική κατάσταση (γεννιέται), φέρνει μαζί του σε γέννηση τις επτά ψυχές που ονομάζονται ενδύματα.» Η παραπάνω αντίληψη βασίζεται στον Ποίμανδρο, μία σύνοψη Ερμητικών κειμένων και είναι βασικό στοιχείο της αστρολογικής φιλοσοφίας. Είναι λοιπόν φανερό ότι με βάση αυτήν την θεολογική ερμηνεία, οι πλανήτες δεν αποτελούν απλά μία εξωτερική επιρροή στην ζωή των ανθρώπων αλλά έχουν κεφαλαιώδη σημασία αφού καθορίζουν την προσωπικότητα του ανθρώπου πριν ακόμα γεννηθεί. Ας δούμε τώρα ποια χαρακτηριστικά έχει ο κάθε πλανήτης:
Ο Κρόνος αντιπροσωπεύει την λογική ικανότητα της ψυχής και είναι αιώνιος στοχαστής. Ο Δίας είναι το ενατενιστικό μέρος της ψυχής, η ικανότητα της κατανόησης, η πίστη. Ο Άρης είναι η παρορμητική ενέργεια της ψυχής, η πηγή και η δύναμη της επίτευξης. Ο Ήλιος είναι η ζωτική αρχή της ψυχής και το σύμβολο της ίδιας της ζωής. Η Αφροδίτη είναι η αρμονική δύναμη της ψυχής, είναι η κυρία της αρμονίας, του ρυθμού και της τάξης. Ο Ερμής αντιπροσωπεύει την λειτουργία των αισθήσεων και αποτελεί το σύστημα επικοινωνίας που συνδέει όλα τα μέρη της φύσης και δένει τον άνθρωπο με το Σύμπαν. Τέλος, η Σελήνη είναι το μέρος της ψυχής που αντιστοιχεί στη φαντασία.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειωθεί ότι η αστρολογία ενστερνίζεται την αρχαιοελληνική αντίληψη ότι ο κόσμος αποτελείται από τα τέσσερα στοιχεία, τη γη, το νερό, τον αέρα και τη φωτιά και από ένα πέμπτο στοιχείο τον αιθέρα που οι αρχαίοι πίστευαν ότι ήταν το θείο εκείνο στοιχείο απ’ το οποίο αποτελούνταν ο ουράνιος κόσμος και μάλιστα ήταν τέλειο και άφθαρτο. Σύμφωνα, λοιπόν, με την αστρολογία κάθε πλανήτης αντιστοιχεί σε κάποιο απ’ τα τέσσερα βασικά στοιχεία. Για παράδειγμα ο Κρόνος αντιστοιχεί στο στοιχείο της γης ενώ ο Δίας στον αέρα. Αντίστοιχα τα δώδεκα ζώδια έχουν χωριστεί σε τέσσερις τριάδες ανάλογα με το στοιχείο στο οποίο ανήκουν. Όταν ένας πλανήτης βρεθεί σε ζώδιο ίδιου στοιχείου τότε οι αστρολόγοι θεωρούν ότι αυτό το γεγονός ασκεί μία θετική επιρροή. Οι σχέσεις που σχηματίζονται μεταξύ των πλανητών έτσι όπως τους βλέπει ο παρατηρητής θεωρούνται επίσης ουσιώδεις και μεταβάλλουν τις επιδράσεις των πλανητών. Αυτό το εξηγεί ο Manly Hall λέγοντας ότι «στο σχέδιο μιας δεδομένης χρονικής στιγμής οι πλανήτες παύουν να είναι ξεχωριστές οντότητες και συγχωνεύονται σε ένα σύνθετο σύνολο.» Όπως δηλαδή από τρία ευθύγραμμα ξύλινα κομμάτια μπορούμε να κατασκευάσουμε ένα τρίγωνο, δηλαδή κάτι εντελώς διαφορετικό απ’ την αρχική μορφή, έτσι και οι σχετικές θέσεις των πλανητών δημιουργούν κάτι πολύ διαφορετικό απ’ ότι όταν τους εξετάζουμε μεμονωμένα. Οι γωνίες που σχηματίζονται ανάμεσα στους πλανήτες θεωρώντας ως τρίτο σημείο τον παρατηρητή θεωρείται ότι έχουν άλλοτε ευνοϊκές και άλλοτε δυσμενείς επιδράσεις, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει επίσης η φύση και η γενικότερη θέση του πλανήτη στον ουράνιο θόλο. Συνοπτικά με όρους αστρολογίας μπορούμε να πούμε ότι οι πλανήτες μπορεί να είναι είτε «συμπαθείς» είτε «αντιπαθείς» μεταξύ τους.

Βλέπουμε λοιπόν ότι στην αστρολογία έχουν καθοριστική σημασία τόσο οι σχέσεις των πλανητών μεταξύ τους όσο και η θέση τους σε σχέση με τους δώδεκα αστερισμούς-ζώδια . Ωστόσο πέρα από μία παράδοση που φτάνει πίσω στα χρόνια των Χαλδαίων και θεωρεί ότι οι θέσεις των πλανητών επηρεάζουν τις ζωές των ανθρώπων ποικιλοτρόπως, δεν υπάρχει κάποιο επιστημονικό υπόβαθρο που να αιτιολογεί μία τέτοια συσχέτιση. Άλλωστε όπως εξηγεί ο Manly Hall στην «Φιλοσοφία της Αστρολογίας» δεν είναι γνωστό το γιατί οι αστερισμοί τροποποιούν τις πλανητικές επιρροές. Χαρακτηριστικά αναφέρει: «Το πώς και το γιατί υπάρχει αυτή η επιρροή δεν έχει ακόμα κατανοηθεί πλήρως, αλλά τείνω να πιστέψω ότι οι αστερισμοί είναι σύνθετα περιβάλλοντα ενέργειας και με αυτόν τον τρόπο τροποποιούν τις επιρροές των πλανητών καθώς τα πλανητικά σώματα κινούνται μέσα σε αυτά τα περιβάλλοντα.»

Απ ‘τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι η εσωτερική αστρολογία δεν αποτελεί επιστήμη με την σύγχρονη έννοια του όρου που συναντούμε στις θετικές επιστήμες. Άλλωστε αυτό γίνεται σαφές από τα λόγια του Hall που αναφέρει ότι «η αστρολογία είναι κάτι περισσότερο από τέχνη ή επιστήμη. Είναι ένα όραμα των πραγματικοτήτων: μία φιλοσοφική πεποίθηση σχετικά με την ουσία του κόσμου. Είναι μια θρησκεία γιατί, από όλες τις επιστήμες είναι η μόνη που επιχειρεί να ανακαλύψει τις πνευματικές, νοητικές και ηθικές δυνάμεις που περιέχονται μέσα στις ακτίνες της ενέργειας, που κυλούν απ’ τα πιο μακρινά μέρη του διαστήματος, δημιουργώντας, συντηρώντας και εξελίσσοντας τις μορφές με τις οποίες είναι γεμάτο το διάστημα». Μάλιστα, ο αστρολόγος αναφέρεται και ως «ιερέας στον ναό του κόσμου που μιλάει για αρχαίους θεούς που διαμένουν στο πιο μακρινό και στο πιο εσώτατο», ενώ σε άλλο σημείο ο Hall γράφει ότι «η αστρολογία δεν μπορεί να αποδειχθεί επιστημονικά παρά μόνο όταν η ίδια η επιστήμη αποκτήσει επίγνωση των υπερφυσικών κόσμων και της επίδρασής τους πάνω στις τάξεις της υλικής ζωής».

Μέρος 2o: Στατιστικές Μελέτες

Advertisements

3 Responses to “Η αλήθεια για την Αστρολογία – μέρος 1o: Η φιλοσοφία της αστρολογίας”


  1. 1 ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΠΥΡΙΔΑΚΗΣ
    Φεβρουαρίου 21, 2014 στο 11:55 μμ

    Αστρολογία είναι η μελέτη των ζωδίων. Η αστρολογία χρησιμοποιεί τα δεδομένα της αστρονομίας και δίνει την άποψή της μέσα από την μυθολογία των αρχαίων Ελλήνων. Ανάλογα με το πότε γεννηθήκαμε έχουμε διάφορα μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα σε διάφορους τομείς της ζωής μας.

    Η Αστρολογία ακόμη δεν θεωρείται επιστήμη. Μπορούμε να πούμε πως είναι συσσωρευμένη γνώση από παρατηρήσεις σχετικά με την κατηγοριοποίηση της συμπεριφοράς των ανθρώπων αναλόγως με την ημέρα και ώρα γέννησής τους.

    Την στιγμή που γεννιόμαστε, οι πλανήτες και τα υπόλοιπα ουράνια σώματα (όπως ο Ήλιος, η σελήνη, ο αστεροειδής Χείρωνας, κ.τ.λ.) φανερώνουν τους τομείς στους οποίους θα επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας, τους τομείς και τους οποίους θα αντιμετωπίσουμε ευκολίες ή δυσκολίες. Η αποκωδικοποίηση στην γλώσσα των ανθρώπων, αυτών που τα «άστρα » προβλέπουν για εμάς, ύστερα από αιώνες ενασχόλησης του ανθρώπου και διαμέσου παρανοήσεων, προκαταλήψεων και χλευασμών, έχει φτάσει πλέον σε ένα αρκετά σεβαστό επίπεδο. Μελετώντας την θέση του κάθε πλανήτη στα ζώδια, την σχέση του – γωνία του με τους άλλους πλανήτες και τον οίκο στον οποίο βρίσκετε ο κάθε πλανήτης, συνθέτουμε ένα πολύπλοκο και αρκετά δύσκολο στην κατανόησή του αστρολογικό χάρτη, ο οποίος φανερώνει τις ευκολίες ή τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουμε στη ζωή μας. Στο σημείο αυτό, κρίνουμε αναγκαίο να διαφοροποιήσουμε και να εξηγήσουμε με μεγαλύτερη σαφήνεια, πως όταν μιλάμε για ευκολίες και δυσκολίες, δεν εννοούμε κάτι καλό ή καλό. Κάτι δύσκολο στην ζωή μας δεν μας κάνει κακούς, ή χειρότερους από τους άλλους. Πολλές φορές, μία δυσκολία στην ζωή μας, και η διαχείρισή της από εμάς, μπορούν να μας κάνουν καλύτερους ανθρώπους από αυτούς που θα ήμασταν μην έχοντας ξεπεράσει την δυσκολία αυτή.

    Μεγάλο ρόλο στην αστρολογία παίζει τόσο η ημέρα που γεννιόμαστε, όσο και η ώρα της ημέρας. Από την ημέρα του ημερολογιακού έτους που γεννιόμαστε κατατασσόμαστε σε κάποιο από τα δώδεκα ζώδια. Έτσι αν έχουμε γεννηθεί:

    από 21/3 έως και 20/4 ανήκουμε στο ζώδιο του Κριού,

    από 21/4 έως και 20/5 ανήκουμε στο ζώδιο του Ταύρου,

    από 21/5 έως και 21/6 ανήκουμε στο ζώδιο του Διδύμου,

    από 22/6 έως και 22/7 ανήκουμε στο ζώδιο του Καρκίνου,

    από 23/7 έως και 23/8 ανήκουμε στο ζώδιο του Λέων,

    από 24/8 έως και 23/9 ανήκουμε στο ζώδιο της Παρθένου,

    από 23/9 έως και 22/10 ανήκουμε στο ζώδιο του Ζυγού,

    από 23/10 έως και 22/11 ανήκουμε στο ζώδιο του Σκορπιού,

    από 23/11 έως και 21/12 ανήκουμε στο ζώδιο του Τοξότη,

    από 22/12 έως και 20/1 ανήκουμε στο ζώδιο του Αιγόκερου,

    από 21/1 έως και 19/2 ανήκουμε στο ζώδιο του Υδροχόου,

    από 20/2 έως και 20/3 ανήκουμε στο ζώδιο του Ιχθύ.

    Η αστρολογία αμφιλεγόμενη ακόμη στις μέρες μας από πολλούς, συγκαταλεγόμενη στην σφαίρα του μεταφυσικού, είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και αγαπητή από πολλούς ενώ πολλοί είναι και οι επικριτές της.
    Μην έχοντας ακόμη καταφέρει να επιτύχει την επίσημη αναγνώριση που της αρμόζει, έχει πολλές φορές καταστεί έρμαιο αντιπαραθέσεων και συγκρουόμενων συμφερόντων.
    Κατά τον Μεσαίωνα η εκκλησία καταδίκαζε τις επιστήμες. Γνωστό και χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Γαλιλαίου και του εάν η Γη γυρίζει γύρω από τον Ήλιο όπως ο ίδιος έλεγε ή του αν συνέβαινε το αντίθετο, αν δηλαδή η Γη ήταν το κέντρο του σύμπαντος και ήταν ο Ήλιος αυτός που γυρίζει γύρω της, όπως ήθελε η εκκλησία. Τα χρόνια όμως πέρασαν και η αντίληψη αυτή ξεπεράστηκε καθώς οι πολλές αποδείξεις δεν άφηναν περιθώρια για περετέρω αμφισβήτηση της Αλήθειας.
    Κάτι ανάλογο δε αποκλείεται να συμβαίνει και τώρα, μόνο που τώρα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά καθώς απέναντι από την αστρολογία δεν τάσσετε μόνο η θρησκεία αλλά και η επιστήμη. Αμφότερες θρησκεία και επιστήμη απορρίπτουν κάθε πιθανότητα αληθείας εν τη αστρολογία και τάσσονται πολέμιοι απέναντί της καταδικάζοντάς την, χωρίς να την γνωρίζουν, ως αιρετική, χθόνια, επικίνδυνη και ψευδή. Ίσως έτσι είναι γραμμένο στους νόμους του σύμπαντος, ίσως κάθε μεγάλη ανακάλυψη – αποκάλυψη να έρχετε διά πυρός και σιδήρου. Ίσως για να φανερωθεί η Αλήθεια να πρέπει πρώτα να αμφισβητηθεί και να της τεθούν δύσκολα εμπόδια. Έτσι κάθε νέα και πρωτοποριακή πρόταση να πρέπει αμφισβητώντας η ίδια το κατεστημένο και τις δεδομένες αντιλήψεις και νοοτροπίες θα καταφέρει στο τέλος να πάρει την θέση που της αξίζει.
    Στην εποχή που ζούμε, το διαδίκτυο έχει συμβάλει ουσιαστικά στην επικοινωνία και την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την αστρολογία και ο αριθμός των ατόμων που ασχολούνται μαζί της συνεχώς αυξάνετε. Μέσα σε αυτούς μοιραία θα υπάρξουν και άτομα ικανής αντίληψης τα οποία θα συμβάλλουν πολύ στον αγώνα αποκάλυψης της Αλήθειας σχετικά με τα ζώδια όπως θα υπάρξουν και πολλοί οι οποίοι θα βάλλουν εμπόδια, είτε παραπληροφορώντας, είτε καταγγέλλοντας, είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Πόσο κοντά όμως βρισκόμαστε σήμερα στην Αλήθεια για την αστρολογία; Μπορούμε ελεύθερα να μιλάμε για αυτήν ή είμαστε δακτυλοδεικτούμενοι και στιγματισμένοι; Ίσως είναι ακόμη νωρίς μες τον κόσμο αυτό να μιλάμε για την αστρολογία και τα ζώδια, ίσως πάλι ήρθε η ώρα για την αλλαγή της νοοτροπίας μας, την αφαίρεση των παρωπίδων από τα μάτια μας και το αντίκρυσμα του φωτός της αληθείας.

    • Φεβρουαρίου 22, 2014 στο 10:33 μμ

      Η αστρολογία όπως φαίνεται από το πρώτο αυτό μέρος αποτελεί κατάλοιπο πανάρχαιων δεισιδαιμονιών. Μέχρι να αποδειχτεί το αντίθετο δεν έχουμε λόγο να την αποδεχτούμε. Επομένως αντί για τις παραπάνω ρητορείες θα είχε ενδιαφέρον να δούμε σοβαρές μελέτες οι οποίες συσχετίζουν τα χαρακτηριστικά μας με την ημερομηνία που γεννηθήκαμε. Όπως φαίνεται ωστόσο στο 3ο μέρος του τετραπλού αυτού άρθρου οι μελέτες καταδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο.

  2. 3 x.
    Νοέμβριος 18, 2017 στο 11:18 πμ

    ΑΓΑΠΗΤΕ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ! ΕΙΜΑΙ Ο Σ.-Γ.Κ., ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΔΙΑΛΕΧΘΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΚΑΝΑΛΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ,ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΣΜΟ. ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΧΡΕΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΟΥ, ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΩ ΚΑΤΙ, ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ : https://youtu.be/QLgswBfT0h0


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Να απολαμβάνουμε την καθάρια, την αληθινή ομορφιά του κόσμου. Η ανθρωπότητα δικαιούται να ζήσει ειρηνικά κι ελεύθερα χωρίς επινοημένες φοβέρες και υπερφυσικά αποκούμπια. wordpress statistics
Για μια νέα Φιλοσοφία


ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια

Αρχείο

Γράψτε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να ενημερώνεστε για νέες δημοσιεύσεις.