06
Απρ.
10

Η «δίκη του αιώνα» στην Ολλανδία

Στο τέλος του περασμένου Γενάρη ξεκίνησε στην Ολλανδία μία δίκη που πολλοί την αποκαλούν «δίκη του αιώνα» για την Ευρώπη. Κατηγορούμενος είναι ο βουλευτής Geert Wilders, γνωστός για τις αντιλήψεις του σχετικά με την επιρροή του Ισλάμ στην δυτική κοινωνία. Η βασική κατηγορία κατά του Wilders είναι ότι κάνει εχθρικές δηλώσεις κατά ορισμένων φυλετικών και θρησκευτικών μειονοτήτων που κατοικούν στην Ολλανδία. Εάν όμως δει κάποιος τα πράγματα λίγο πιο προσεκτικά θα διαπιστώσει ότι οι δηλώσεις του στρέφονται κατά της ουσίας του Ισλάμ και των διδαγμάτων του Κορανίου και όχι κατά των ίδιων των μουσουλμάνων.

Ο Wilders είναι ο δημιουργός της γνωστής ταινίας μικρού μήκους Fitna, μιας πολύ σκληρής ταινίας σχετικά με τη βίαιη-εξτρεμιστική πλευρά του Ισλάμ. (Μπορείτε να την παρακαλουθήσετε εδώ σε δύο μέρη στα αγγλικά : http://www.youtube.com/watch?v=5kcev1K-NOc και http://www.youtube.com/watch?v=TdLMFs4fv4E)

Η δίκη αυτή είναι καθοριστική για το μέλλον της Ευρώπης διότι το διακύβευμα είναι το δικαίωμα άσκησης κριτικής στην θρησκεία και επομένως η ίδια η ελευθερία του λόγου. Το ζητούμενο δεν είναι το αν ο Geert Wilders έχει δίκιο ή όχι, αλλά το κατά πόσο θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα. Η θρησκεία αντιμετωπίζει αυξημένη προστασία απ’ την κριτική και εάν αυτό επιβεβαιωθεί μέσω μιας δίκης τότε θα δημιουργηθεί πολύ αρνητικό δικαστικό προηγούμενο για την Ευρώπη. Το ότι όλα αυτά συμβαίνουν στην Ολλανδία, μία απ’ τις πιο ελεύθερες -μέχρι τώρα- χώρες του κόσμου πρέπει να μας ανησυχήσει βαθύτατα.

Στο ακόλουθο link μπορείτε να διαβάσετε (στα αγγλικά) το κλητήριο θέσπισμα, όπου αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους δικάζεται ο Wilders:
http://www.wildersontrial.com/images/stories/dagvaarding_ENG.pdf

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο γνωστός άθεος Pat Condell αναφέρεται στο γεγονός (στα αγγλικά):

Τέλος, αξίζει να δείτε τις πρώτες δηλώσεις του Wilders κατά την έναρξη της δίκης (με αγγλικούς υπότιτλους):

Advertisements

7 Responses to “Η «δίκη του αιώνα» στην Ολλανδία”


  1. 1 Θωμάς Λέκκας
    Απρίλιος 10, 2010 στο 6:05 μμ

    Γεια σου Παύλο. Μετά από καιρό μπήκα στο site σου. Γι’ αυτό το θέμα είχα προβληματιστεί. Δε νομίζω ότι η κριτική του Βίλντερς είναι απλώς ενάντια στο Ισλάμ και όχι στους μουσουλμάνους. Δες εδώ που παρουσιάζονται συνποπτικά οι απόψεις του οι οποίες θα έλεγα ότι ειναι εντελώς ρατστιστικές ( Πρόταση για απαγόρευση μετανάστευσης μουσουλμάνων στην Ολλανδία, απαγόρευση διδασκαλίας σε οποιαδηποτε άλλη γλώσσα εκτός από τα Ολλανδικά κλπ )

    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%BA%CE%B5%CF%81%CF%84_%CE%92%CE%AF%CE%BB%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%82

    Επίσης δηλώνει ξεκάθαρα υπέρμαχος της πολιτικής του Ισραήλ, δηλ. του σιωνισμού που στο όνομα του Θεού έχει κάνει ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα στον αιώνα μας. Επίσης αυτή η μονοδιάστατη κριτική στον ισλαμισμό με ακραίους χαρακτηρισμούς όπως να χαρακτηρίζει το Κοράνι φασιστικό βιβλίο, χωρίς να λέει κουβέντα για τη Βίβλο και το χριστιανισμό που παλίοτερα όταν είχαν το πάνω χέρι έκαναν περίπου τα ίδια με αυτά που κάνει το Ισλάμ σήμερα δείχνει ότι ο Βίλντερς μεροληπτεί. Γενικότερα πιστεύω ότι η κριτική στον ισλαμισμό θα πρέπει να γίνει από αυτούς που ζουν εκεί και που διαφωνούν όσο και αν αυτό είναι δύσκολο. Γιατί με δικά μας κριτήρια εμείς οι δυτικοί μπορεί να βλέπουμε φασιστικό το Ισλάμ αλλά εκεί η αλήθεια είναι ότι παρά την καταπίεση δίνει κάποιο νόημα και ταυτότητα στους λαούς χώρια που με τον πόλεμο κατά της ‘τρομοκρατίας’ που έχουν εξαπολύσει οι δυτικές κυβερνήσεις ενάντια σε ισλαμιστικές χώρες πολλές φορές η κριτική ενάντια στον ισλαμισμό αποτελεί πρόσχημα για εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων. Είναι πολύ περισσότερο ειλικρινές πιστεύω εμείς να ασκούμε κριτική στο Χριστιανισμό και γενκότερα στα πολλά προβλήματα του δικού μας πολιτισμού παρά στο Ισλάμ χωρις να σημαίνει ότι δε θα μιλάμε και γι’ αυτό αλλά όχι μονοδιάστατα σαν τον χριστιανό Βίλντερς που επιθυμεί ρητά την πολιτισμική κυριαρχία των χριστιανικών και Εβραϊκών παραδόσεων.

    • Απρίλιος 10, 2010 στο 8:47 μμ

      Γνωρίζω τις απόψεις του Wilders σε πολιτικά θέματα και διαφωνώ σε πάρα πολλά από αυτά. Όμως η ελευθερία του λόγου έχει αξία μόνο εάν επιτρέπεις στους διαφωνούντες να εκφέρουν άποψη. Μπορεί λοιπόν να θεωρώ ότι κάποιες απ’ τις απόψεις του είναι ακραίες αλλά αυτό δε σημαίνει ότι αυτόματα το σύνολο όσων λέει είναι λάθος. Ειδικά η κριτική του στο κοράνι είναι ορθότατη. Και δε θα μπορούσε να μην είναι ορθή αφού αυτά για τα οποία το κατηγορεί είναι απλά …τα περιεχόμενά του!

      Παρόμοιες αντιλήψεις σαφέστατα υπήρξαν και στον χριστιανισμό (ειδικά στην Παλαιά Διαθήκη). Η Ευρώπη όμως συγκρούστηκε με αυτόν τον σκοταδιστικό χριστιανισμό για πολλούς αιώνες και ευτυχώς καταφέραμε να γλιτώσουμε από την θεοκρατία εδώ και πολλά χρόνια και να αρκεστούμε σε μία «μεταφορική ερμηνεία» των σκοτεινών σελίδων της βίβλου.

      Η Ολλανδία ήταν μια απ’ τις χώρες που πρωτοστάτησαν στον διαφωτισμό. Γι’ αυτό οι Ολλανδοί τώρα είναι επόμενο να νιώθουν απειλή όταν βλέπουν να εμφανίζονται μέσα στην κοινωνία τους φαινόμενα και αντιλήψεις οι οποίες είχαν νικηθεί στο παρελθόν. Για παράδειγμα οι επιθέσεις εναντίον των gay σε ολλανδικό έδαφος έχουν αυξηθεί σημαντικά με τους δράστες να είναι σχεδόν πάντα ισλαμικής προέλευσης.

      Η κριτική κατά του χριστιανισμού στην οποία αναφέρεσαι είναι κάτι το οποίο ούτως ή άλλως γίνεται κατά κόρον στις δυτικές κοινωνίες.
      Λες ότι πρέπει να εστιάσουμε στα προβλήματα του δικού μας πολιτισμού. Μα αυτό ακριβώς είναι το ζήτημα: το ισλάμ είναι πλέον μέρος ΚΑΙ του δικού μας (ευρωπαϊκού) πολιτισμού. Μπορεί στην «ελληνορθόδοξη» ελληνική κοινωνία να μη το έχουμε βιώσει αυτό. Αλλά σε άλλες κοινωνίες όπως είναι η ολλανδική το Ισλάμ είναι παρόν και οι μουσουλμάνοι αποτελούν μια σημαντική μειονότητα.

      Το γεγονός ότι οι μισοί Ολλανδοί -οι οποίοι είναι απ’ τους πιο ανεκτικούς ανθρώπους σε θέματα πολυπολιτισμικότητας- τάσσονται υπέρ του Wilders, είναι ενδεικτικό του κοινωνικού (ιδεολογικού) προβλήματος που αντιμετωπίζουν.

      Κάτι τελευταίο. Η απαγόρευση της κριτικής απέναντι στη θρησκεία είναι κάτι το οποίο δεν αφορά μόνο το ισλάμ. Αφορά και το χριστιανισμό και οποιαδήποτε θρησκεία στην Ευρώπη. Δε μπορώ να καταλάβω γιατί ορισμένοι θεωρούν κακό να επισημαίνουμε ότι κάποια «ιερά κείμενα» περιέχουν φοβερές ιδέες. Είτε είναι ισλαμικά, είτε ιουδαϊκά είτε χριστιανικά.

  2. 3 Θωμάς Λέκκας
    Απρίλιος 11, 2010 στο 2:52 πμ

    Η κριτική του Βίλντερς στο Κοράνι μπορεί σε πολλά σημεία να είναι σωστή. Το πρόβλημα βρίσκεται στη σύνδεση ισλαμισμού και τρομοκρατίας που κάνει σε αυτή την κριτική η οποία είναι λανθασμένη και επικίνδυνη καθώς η τρομοκρατία έχει βασικα κοινωνικά αίτια. Τουλάχιστον δεν μπορεί κανένας αντικεινεικός αναλυτής να παραγνωρίζει αυτά τα κοινωνικά αίτια και κυρίως την καταπίεση που βιώνει μεγάλο κομμάτι του Ισλάμ από τη Δύση και το Ισραήλ. Εξάλλου αυτή η τρομοκρατία που λένε πολλές φορές είναι απλώς η μοναδική μορφή αντίστασης που έχουν καταπιεσμένοι ενάντια σε κατοχικές δυνάμεις και σε χώρες που τους κάνουν πόλεμο άρα όχι κάτι τόσο κακό και φανατισμένο όσο το παρουσιάζουν εσκεμμένα. Το Κοράνι συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις δίνει κουράγιο στους καταπιεσμένους και απελπισμένους να προβούν σε τέτοιες ενέργειες παρά αποτελεί την αιτία όπως λέει ο Βίλντερς.
    Εξάλλου είναι παραπλανητικό το επιχείρημα ότι κινδυνεύουμε από το Ισλάμ. Μια ψύχραιμη ματιά να ρίξουμε σε αυτο που συμβαίνει εδώ και δεκαετίες στη Μεση Ανατολή θα δούμε ότι οι ισλαμιστές κινδυνεύουν και έχουν υποστεί πολλά περισσότερα από τους πανίσχυρους δυτικούς παρά οι δυτικοί από αυτούς.
    Συμφωνώ ότι υπάρχει προκατάληψη ενάντια στην κριτική στις θρησκείες και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί, απλά παρατηρώ τα τελευταία χρόνια μια μονοδιάστατη στοχοποίηση του ισλαμισμού και όχι για παράδειγμα του Σιωνισμού που μιλάει για το καθαρό Ισραήλ που το έταξε ο Θεός και νομιμοποιεί όλα αυτά τα εγκλήματα κατά των Παλαιστινίων. Αυτή η στοχοποίση του Ισλάμ έχει καθαρά πολιτικά αλλά και ρατσιστικά κίνητρα και δεν είναι τόσο αθώα. Δε θεωρώ τον Βίλντερς με βάση τις απόψεις που έχει γενικά το κατάλληλο άτομο για μια τέτοια κριτική. Ο Dawkins όμως π.χ. δεν έκανε ποτέ απ’ όσο ξέρω μια μονοδιάστατη κριτική απέναντι στο Ισλάμ αλλά μίλησε γενικά για τις μονοθεϊστικές θρησκείες τόσο για τον ισλαμισμό όσο και για το χριστιανισμό και γι’ αυτά που συμβαίνουν στη χώρα του.
    Γενικά παρατηρείται μια έξαρση των ξενοφοβικών αντιλήψεων λόγω της μετανάστευσης και της παγκοσμιοποίσης και αυτό φυσικά αγγίζει και ένα σημαντικό κομμάτι στην Ολλανδία. Δεν έχω όμως την εικόνα που παρουσιάζεις ότι υπάρχει εκτεταμένο πρόβλημα με τους μουσουλμάνους ότι δηλ. οι gay φοβόνται μη δεχθούν επίθεση από μουσουλμάνους κλπ. Νομίζω ότι αυτά τα περιστατικά είναι πολύ περιορισμένα. Και ενάντια στους Αλβανους εδώ υπάρχει έντονος ρατισμός. Δε νομίζω ότι οι μουσουλμάνοι αποτελούν πρόβλημα για οποιαδήποτε κοινωνία παρά τη διαφορετικότητα τους.

  3. Απρίλιος 11, 2010 στο 1:17 μμ

    Σαφέστατα υπάρχουν και κοινωνικά αίτια και μάλιστα πολύ σημαντικά. Ο θρησκευτικός φανατισμός όμως είναι εκείνος που δίνει το πάτημα σε ακραίες πράξεις τρομοκρατίας όπως τα τυφλά μαζικά χτυπήματα κατά αμάχων.
    Για παράδειγμα και οι Ινδοί έζησαν σκληρότατη κατοχή αλλά ο τρόπος που επαναστάτησαν -εμπνευσμένοι πάλι από έναν πνευματικό ηγέτη, τον Γκάντι- δεν είχε καμιά σχέση με τον τρόπο «διαμαρτυρίας» που επιλέγουν οι μουσουλμάνοι εξτρεμιστές.
    Οι θρησκευτικές αντιλήψεις παίζουν κυρίαρχο ρόλο στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τον θάνατό μας και φυσικά το θάνατο εκείνων που θεωρούμε εχθρούς μας.

    Και δυστυχώς η τρομοκρατία που προέρχεται απ’ το Ισλάμ έχει πάντα κυρίαρχες θρησκευτικές αναφορές που νομιμοποιούν ακραίες πράξεις τυφλής (ή και στοχευμένης) βίας.

    Όσο για τους Εβραίους, να είσαι σίγουρος ότι κι εκείνοι έχουν δεχτεί και με το παραπάνω τη βία και την καταπίεση στις δυτικές κοινωνίες επί αιώνες. Για χρόνια διώκονταν από τους χριστιανούς που τους θεωρούσαν φονιάδες του Θεού τους. Ειδικά τον 11ο αιώνα που ξεκινούν οι σταυροφορίες οι Εβραίοι συχνά έρχονταν αντιμέτωποι με δύο επιλογές: ή θα άλλαζαν θρησκεία ή θα σφάζονταν. Το ίδιο συνέβαινε σε πολλές περιπτώσεις και για τους Εβραίους που ζούσαν σε Ισλαμικές επικράτειες. Μέχρι και το 19ο αιώνα οι μαζικές δολοφονίες Εβραίων για διάφορους …μεταφυσικούς λόγους δεν ήταν σπάνιες, όπως και οι μαζικές απελάσεις.
    Τον 16ο αιώνα ο Μαρτίνος Λούθηρος, απ’ τους βασικούς ηγέτες της προτεσταντικής μεταρρύθμισης, όταν απέτυχε να τους εκχριστιανίσει, πέρασε σε φανατικό αντιχριστιανισμό θεωρώντας τους ως τον πιο ξεπεσμένο λαό, «λαό του διαβόλου» και «δηλητηριώδη σκουλήκια» επειδή είχαν απορρίψει τον Ιησού. Παρακινούσε λοιπόν τον κόσμο σε διωγμό τους, καταστροφή της περιουσίας των εβραίων, δουλεία και σε σφαγή τους λέγοντας ότι «είναι σφάλμα μας που δεν τους σφάξαμε!».
    Ο Λούθηρος ήταν απ’ τους πιο διαβασμένους συγγραφείς της εποχής του, και τα έργα του διαδόθηκαν σε ολόκληρη τη Γερμανία. Ειδικά το βιβλίο του «Για τους Εβραίους και τα ψέματά τους» θεωρείται ότι ενέπνευσε τον αντισημιτισμό που αναπτύχθηκε τον 19ο αιώνα στη Γερμανία (βλ Βάγκνερ) και κορυφώθηκε το 20ο αιώνα με την ανευ προηγουμένου μαζική δολοφονία αμάχων Εβραίων κατά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο απ’ το γερμανικό ναζισμό.

    Εάν θέλουμε λοιπόν να είμαστε πραγματικά αντικειμενικοί, θα δούμε ότι ο Ιουδαϊσμός διωκόταν επί μία χιλιετία τουλάχιστον τόσο απ’ τις δυτικές χριστιανικές όσο και απ’ τις αραβικές κοινωνίες. Είναι επόμενο να έχουν αναπτύξει εθνικιστικά αντανακλαστικά και να νιώθουν ότι μονίμως απειλούνται.

    Τώρα δυστυχώς ασκούν κι εκείνοι φοβερή καταπίεση και καταδυναστεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των μουσουλμάνων στην Παλαιστίνη.

    Το θέμα είναι σίγουρα σύνθετο. Αλλά το βασικό στοιχείο που επί χιλιετίες χωρίζει τους λαούς, άραβες, εβραίους και χριστιανούς ήταν πάντα η θρησκεία. Εάν δεν υπήρχε αυτή, οι παλαιστίνιοι και οι ιουδαίοι τώρα θα ζούσαν αρμονικά χωρίς να έχουν τίποτα να χωρίσουν.

    Θέλω να τονίσω όμως, ότι το θέμα του συγκεκριμένου post μου δεν είναι το αν ο Wilders έχει δίκιο στις πολιτικές του απόψεις αλλά το εάν θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να εκφράζει την κριτική του κατά του Κορανίου. Ενδεικτικά σου λέω ότι ζήτησε 13 μάρτυρες ειδικούς στη μελέτη του Κορανίου και το δικαστήριο επέτρεψε μόνο 3.
    Επειδή η κριτική κατά της θρησκείας αντιμετωπίζεται ως ταμπού -κάτι το οποίο το βιώνουμε και εμείς πολλές φορές στην Ελλάδα- η πολιτική ορθότητα οδηγεί πολλές φορές τα «προοδευτικά κόμματα» σε παράβλεψη των αποτρόπαιων θρησκευτικών κειμένων τα οποία παρακινούν σε μισαλλοδοξία και πράξεις βίας.

    Δε μπορούμε να έχουμε όμως δύο μέτρα και δύο σταθμά. Πρέπει να καταδικαστεί η μισαλλοδοξία απ’ όπου κι αν προέρχεται. Εάν ο Wilders θεωρηθεί ακραίος επειδή κατηγορεί την Ισλαμική θρησκεία και έτσι «προσβάλλει» τους μουσουλμάνους, τότε πόσο περισσότερο θα έπρεπε να προσβάλλεται ο υπόλοιπος κόσμος για τα κείμενα που υπάρχουν μέσα στο Κοράνι και τα οποία παρακινούν σε βία και φόνο όσων δεν πιστεύουν στον Αλλάχ! Ή για χωρία που αντιμετωπίζουν τη γυναίκα ως κτήμα του άνδρα και του του επιτρέπουν να τη δέρνει για να τη συνετίζει (!)

  4. Απρίλιος 11, 2010 στο 8:45 μμ

    Πολύ καλή η ταινία και συμφωνώ απολύτως με την καταπολέμηση του Ισλάμ. Δεν μπορεί να είμαστε ανεκτικοί απέναντι σε ένα απολυταρχικό καθεστώς. Οι μουλάδες που πρεσβεύουν την θρησκεία αυτή κάνουν τα πάντα για να φανατίσουν τους αμόρφωτους πιστούς έτσι ώστε να επιβληθούν και να αποκτήσουν εξουσία με οποιοδήποτε κόστος.
    Θα ανεχόσασταν ένα φασιστικό καθεστώς; Εγώ όχι.
    Θα ανεχόσασταν μία θρησκεία που ενθαρρύνει τις πράξεις βίας εναντίον των αλλόθρησκων, των γκέυ, των γυναικών που δεν είναι «υπάκουες»; Εγώ όχι.

  5. 6 Θωμάς Λέκκας
    Απρίλιος 12, 2010 στο 1:50 πμ

    Συμφωνώ ότι ο θρησκευτικός φανατισμός συμβάλλει σε ακραίες πράξεις βίας και ότι πιθανόν μια διαφορετική θρησκεία ή η έλλειψη θρησκείας να οδηγούσε σε κάποιο βαθμό σε διαφορετικούς τρόπους αντίστασης. Παρόλα αυτά οι επιθέσεις κατά αμάχων μπορούν να ιδωθούν νομίζω περισσότερο σαν απάντηση σε επιθέσεις επίσης κατά αμάχων απο το Ισραήλ και τους δυτικούς που έχουν μάλιστα προκαλέσει και πολλά περισσότερα θύματα λόγω της στρατιωτικής υπεροπλίας. Μια ματιά στη Λωρίδα της Γάζας να ρίξει μόνο κανείς θα δει πόσοι άμαχοι και βασικά παιδιά έχουν χάσει τη ζωή τους από σιωνιστικές κτηνωδίες και φυσικά από τους πολέμους σε Ιράκ, Αφγανιστάν κλπ όπου ο αριθμός νεκρών αμάχων είναι κατά πολύ πολλαπλάσιος από τα θύματα από τις επιθέσεις αυτοκτονίας των ισλαμιστών. Δε λέω ότι ο ισλαμισμός δεν έχει οδηγήσει και από μόνους του σε ακραίες πράξεις βίας και τεράστιες σφαγές όπως όλες εξάλλου οι μονοθεϊστικές θρησκείες. Αυτό που λέω είναι ότι δε συνδέεται άμεσα με τη συγκεκριμένη μορφή βίας αυτή της τρομοκρατίας.
    Σαφώς και οι Εβραίοι είχαν υποστεί τρομερές διώξεις εδώ και πολλούς αιώνες όπως αναλύεις και αυτό έπαιξε ρόλο στη μετέπειτα επιθετική πολιτική τους. Υπάρχουν όμως αρκετές υγιείς φωνές Εβραίων ( π.χ Τσόμσκι ) που καταδικάζουν την πολιτική του Ισραήλ και παλιότερα μάλιστα όταν είχε ξεκινήσει η ιστορία με την ίδρυση του Ισραήλ σε αραβικά εδάφη υπήρχαν επίσης αρκετοί φιλειρηνιστές εβραίοι που μιλούσαν για συνύπαρξη όλων των λαών της περιοχής στα πλαίσια μιας συνομοσπονδίας και όχι για την ίδρυση του καθαρού Ισραήλ όπως ήθελαν και τελικά επέβαλαν οι ακραίοι σιωνιστές. Δεν ήταν δηλ. ότι σύσσωμος ο εβραϊκός λαός επιθυμούσε μια τέτοια πολιτική αν και ένα σημαντικό κομμάτι του το ήθελε. Αλλά έπαιξε μεγάλο ρόλο ο φανατισμός των θρησκόληπτων Σιωνιστών ηγετών στη διαμόρφωση αυτής της πολιτικής που βέβαια είχαν την αποφασιστική στήριξη των Δυτικών που ήθελαν ένα σύμμαχο σε μια πολύ κρίσιμη περιοχή γι’ αυτούς.
    Όσο αφορά το βασικό θέμα του post δηλ. το αν θα πρέπει να υπάρχει ελευθερία στην κριτική ενάντια στο Κοράνι και σε οποιαδήποτε θρησκεία σαφώς και θα πρέπει να υπάρχει. Το πρόβλημα με τον Βίλντερς είναι ότι η κριτική του έχει πολιτικές διαστάσεις από τη στιγμή που συνδέει άμεσα τον Ισλαμισμό με την τρομοκρατία και όχι γενικά με την καταπίεση και το φανατισμό. Και δεν πιστεύω καν ότι ο Ισλαμισμός σημαίνει μόνο καταπίεση και φανατισμός. Σημαίνει και ισχυρούς κοινωνικούς δεσμούς, κάποιο νόημα κλπ. Εμάς και σχεδόν όλους τους Δυτικούς μπορεί να μας απωθεί ο ισλαμισμός αλλά θα πρέπει νομίζω να προσσεγγίζουμε με κατανόηση και σεβασμό διαφορετικές θρησκείες και πολιτισμούς χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα ασκούμε κριτική. Αλλά η κριτική θα πρέπει να είναι πολύ σκληρότερη απέναντι στη δική μας θρησκεία και πόλιτισμό. Οι αλλαγές θα πρέπει να γίνονται βασικά από τους ίδιους τους πολιτισμούς. Χωρίς να εξισώνω το σύγχρονο δυτικό πολιτισμό με το Ισλάμ και θεωρώντας πολύ καλύτερο να ζει κανείς σε μια ανεπτυγμένη δυτική χώρα παρά σε μια ισλαμιστική παρά τα τεράστια προβλήματα που αυξανόμενα αντιμετωπίζει η Δύση που βρίσκεται μαλλον σε παρακμή, κάποια επιχειρήματα των ισλαμιστών εναντίον μας ότι είμαστε ατομιστές, υλιστές, χωρίς ηθικές αρχές, αποξενωμένοι κλπ έχουν κάποια βάση. Έτσι όμως δε βγάζουμε άκρη και το μίσος αναπαράγεται με κατηγορίες και από τις δύο πλευρές και ο Βίλντερς νομίζω ότι σε μια κρίσιμη περίοδο αναπαράγει τελικά το μίσος. Φυσικά το δικαίωμα να εκφέρει την άποψη του για το Κοράνι θα πρέπει να το έχει διαφορετικά αμφισβητείται άμεσα η έννοια της ελευθερίας του λόγου.

    • Απρίλιος 12, 2010 στο 6:57 μμ

      Θα σταθώ στο τελευταίο μέρος της τοποθέτησής σου. Πράγματι για τη ζωή μέσα στα ισλαμικά κράτη οι καλύτεροι μάρτυρες δεν μπορεί να είναι οι «δυτικοί».

      Μπορεί να γνωρίζουμε πλέον αρκετά καλά σε τί συνθήκες ζούνε οι άνθρωποι στα Ισλαμικά κράτη όπως είναι η Συρία, το Ιράν, το Αφγανιστάν, η Σομαλία κλπ, αλλά θα δεχτώ ότι έχει ιδιαίτερη αξία να ακούσουμε απόψεις εκείνων που έζησαν στο πετσί τους το Ισλάμ. Με αφορμή αυτή την κουβέντα θα ανεβάσω σχετικό ποστ.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Να απολαμβάνουμε την καθάρια, την αληθινή ομορφιά του κόσμου. Η ανθρωπότητα δικαιούται να ζήσει ειρηνικά κι ελεύθερα χωρίς επινοημένες φοβέρες και υπερφυσικά αποκούμπια. wordpress statistics
Για μια νέα Φιλοσοφία


ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια

Αρχείο

Γράψτε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να ενημερώνεστε για νέες δημοσιεύσεις.