29
Ιαν.
14

Η θέση της γυναίκας στον Χριστιανισμό

Η θέση της γυναίκας στον χριστιανισμό

Σύμφωνα με τη χριστιανική θρησκεία ο πάνσοφος δημιουργός του σύμπαντος και δισεκατομμυρίων γαλαξιών εμφανίστηκε στον Απόστολο Παύλο και τον έστειλε να κηρύξει τον λόγο Του σε όλη την ανθρωπότητα.

O Απ. Παύλος έχει γράψει τα αρχαιότερα κείμενα της χριστιανικής αγίας γραφής. Τοποθετούνται περίπου στο 50 μΧ, δηλαδή πολύ κοντά στην εποχή που υποτίθεται ότι συνέβησαν τα γεγονότα που περιγράφονται στα ευαγγέλια. Με αυτήν την έννοια τα γραπτά του Παύλου είναι ίσως τα πιο «αγνά» και πιο «χριστιανικά» γραπτά που έχουμε σήμερα. Ενδεικτικά αναφέρω ότι το νωρίτερο που γράφτηκαν τα υπόλοιπα ευαγγέλια είναι το 70 μΧ (κατά Μάρκον).

Έχει, λοιπόν, τεράστιο ενδιαφέρον να δούμε τις απόψεις του Απ. Παύλου και -κατ’ επέκταση- του ίδιου του δημιουργού για τις γυναίκες.

Προς Εφεσίους 5.22
«Οι γυναίκες να υποτάσσεστε στους άνδρες σας όπως στον Κύριο, γιατί ο άνδρας είναι κεφαλή της γυναίκας όπως και ο Χριστός είναι Κεφαλή της εκκλησίας και αυτός είναι σωτήρας του σώματος. Αλλά όπως η εκκλησία υποτάσσεται στον Χριστό έτσι πρέπει να υποτάσσονται και οι γυναίκες στους άνδρες τους στο κάθε τι

Προς Κορινθίους Α’ 11.2
«…θέλω να ξέρετε ότι η κεφαλή κάθε ανδρός είναι ο Χριστός, κεφαλή δε της γυναίκας ο άνδρας, κεφαλή δε του Χριστού ο Θεός.»

Προς Τιμόθεον Α’ 2.11
«Η γυναίκα πρέπει να διδάσκεται με ησυχία και πλήρη υποταγή. Στη γυναίκα δεν επιτρέπω να διδάσκει ή να εξουσιάζει τον άνδρα αλλά να μένει ήσυχη, διότι ο Αδάμ πλάστηκε πρώτος, έπειτα η Εύα, και δεν απατήθηκε ο Αδάμ αλλά απατήθηκε η γυναίκα και έγινε παραβάτης.»

Προς Κορινθίους Α’ 11.7
«Ο άνδρας δεν πρέπει να σκεπάζει το κεφάλι του επειδή είναι εικόνα και δόξα του Θεού, ενώ η γυναίκα είναι δόξα του ανδρός. Διότι δεν έγινε ο άνδρας από τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα από τον άνδρα. Και δε δημιουργήθηκε ο άνδρας για τη γυναίκα αλλά η γυναίκα για τον άνδρα. Για αυτό πρέπει η γυναίκα να έχει πάνω στο κεφάλι της κάποιο σύμβολο ότι τελεί υπό εξουσία, και αυτό για τους αγγέλους.»

Η λογική αυτή συνεχίζεται παρακάτω:

Προς Κορινθίους Α’ 11.14
«Κι η ίδια η φύση δε σας διδάσκει ότι εάν ο άνδρας έχει μακριά μαλλιά δεν είναι τιμητικό για αυτόν, ενώ εάν η γυναίκα έχει μακριά μαλλιά αυτό είναι δόξα για αυτήν; Διότι τα μακριά μαλλιά της έχουν δοθεί για κάλυμμα

Επομένως οι γυναίκες έχουν από τη φύση τους μακριά μαλλιά ώστε να καλύπτουν το κεφάλι τους και να φαίνεται ότι είναι υποδεέστερες των ανδρών. Αξιοσημείωτο είναι και το παρακάτω απόφθεγμα που είχα γράψει στο άρθρο για την ενοχοποίηση της σεξουαλικής ηδονής:

Προς Κορινθίους Α’ 7.2
«Καλό είναι στον άνθρωπο να μην αγγίζει γυναίκα. Αλλά προς αποφυγή της πορνείας, ο καθένας ας έχει την γυναίκα του και κάθε μία ας έχει τον δικό της άνδρα.»

Ενδιαφέρον έχουν και τα ίδια τα λόγια του Χριστού:
Κατά Ματθαίον 5.28:
«Εγώ όμως σας λέω, ότι κάθε άνθρωπος που βλέπει μια γυναίκα και την επιθυμεί, ήδη διέπραξε με αυτή μοιχεία μέσα στην καρδιά του.»

Θέλω και πάλι να τονίσω ότι ο Απ. Παύλος δεν είναι απλά κάποιος μελετητής του χριστιανισμού. Είναι ο άνθρωπος στον οποίο αποκαλύφθηκε ο ίδιος ο Θεός και τον έστειλε να διδάξει το χριστιανισμό σε όλη την οικουμένη. Θα περίμενε κανείς ότι μία επαφή -έστω και σύντομη- με τον δημιουργό θα οδηγούσε στον σχηματισμό ενός καλύτερου συστήματος ηθικών αξιών.

Συνοψίζοντας, λοιπόν, τις χριστιανικές αντιλήψεις για τις γυναίκες:

  1. Η γυναίκα δημιουργήθηκε για τον άνδρα.
  2. Η γυναίκα είναι κατώτερη από τον άνδρα.
  3. Η γυναίκα πρέπει να υπακούει και να υποτάσσεται στον άνδρα.
  4. Δεν επιτρέπεται ποτέ στη γυναίκα να διδάξει ή να καθοδηγήσει άνδρα.
  5. Η γυναίκα πρέπει να καλύπτει το κεφάλι της για να δείχνει σε ανθρώπους και αγγέλους ότι εξουσιάζεται από τον άνδρα.
  6. Η φύση έχει προνοήσει (!) και δίνει στη γυναίκα μακριά μαλλιά ενώ στον άνδρα κοντά, ακριβώς για να φαίνεται η διαφορά στην αξία τους.
  7. Καλό είναι οι άνθρωποι να μην ακουμπάν γυναίκα. Αλλά εάν δεν μπορούν να κρατηθούν πια με τίποτα, τότε στη χειρότερη ας την παντρευτούν.
  8. Εάν κάποιος επιθυμήσει γυναίκα είναι μοιχός. Πρώτα παντρευόμαστε και μετά επιθυμούμε.
  9. Η γυναίκα ευθύνεται για την απώλεια του παραδείσου διότι απατήθηκε πρώτη.
  10. Ο άνδρας πλάστηκε κατ’ εικόνα του Θεού σε αντίθεση με τη γυναίκα. Επομένως ο Θεός έχει ανδρική μορφή με …κοντό μαλλί.

Τα παραπάνω είναι μερικοί μόνο από τους λόγους για τους οποίους δε θα έκανα ποτέ θρησκευτικό γάμο. Εάν κάποιος θεωρεί ότι η γυναίκα είναι ισότιμη με τον άνδρα δε βλέπω πώς θα μπορούσε να ανεχτεί τα παραπάνω, όσο «μεταφορικά» ή «αλληγορικά» και αν προσπαθήσει να τα ερμηνεύσει.

Υ.Γ. Στην Παλαιά Διαθήκη τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα για τη γυναίκα, αλλά προτιμώ να εστιάζομαι στην Καινή Διαθήκη που αποτελεί τον πυρήνα του σημερινού χριστιανισμού και είναι -σύμφωνα με την εκκλησία- το σύστημα αξιών που πρέπει να ακολουθούμε ώστε να είμαστε καλοί άνθρωποι.

Advertisements

1 Response to “Η θέση της γυναίκας στον Χριστιανισμό”


  1. 1 Ραφαήλ Ατεσιαν(Αρμένιος)
    Αύγουστος 24, 2016 στο 6:53 μμ

    Οπα !Κάτσε να μετρησω πόσες μ@κιες ριπές σε ένα άρθρο!


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Να απολαμβάνουμε την καθάρια, την αληθινή ομορφιά του κόσμου. Η ανθρωπότητα δικαιούται να ζήσει ειρηνικά κι ελεύθερα χωρίς επινοημένες φοβέρες και υπερφυσικά αποκούμπια. wordpress statistics
Για μια νέα Φιλοσοφία


ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια

Αρχείο

Γράψτε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να ενημερώνεστε για νέες δημοσιεύσεις.