09
Απρ.
09

Περί του «Αγίου Φωτός»

Πλησιάζουν οι ημέρες του Πάσχα και όπως κάθε χρόνο οι πιστοί θα συρρεύσουν κατά χιλιάδες για να λάβουν το «Άγιο Φως», δηλαδή μία φλόγα η οποία ανάβει υποτίθεται θαυματουργά χωρίς φυσική αιτία μετά από την έγκαιρη μεσολάβηση του δημιουργού του σύμπαντος. Το συγκεκριμένο «θαύμα» το πιστεύει πάρα πολύς κόσμος στην Ελλάδα ενώ είναι  καταφανές ότι πρόκειται για μία καλοστημένη απάτη. Μάλιστα το υποδεχόμαστε στη χώρα μας με …τιμές αρχηγού κράτους!

Καταρχήν, εάν ο Θεός ήθελε πράγματι να φανερώσει την παρουσία του, γιατί να το κάνει κρυφά εντός του «Παναγίου Τάφου» και όχι με φανερό τρόπο ώστε να το δουν όλοι (πιστοί και μη πιστοί) την ώρα που γίνεται; Η πραγματοποίηση ενός θαύματος στα κρυφά, δεν είναι απλά ύποπτη, αλλά εντελώς καταδικαστική για την αληθοφάνειά του.

Σύμφωνα λοιπόν με την βικιπαιδεία «Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί πριν από την τελετή του Αγίου Φωτός γίνεται πρώτα ένας σχολαστικός έλεγχος του Παναγίου Τάφου και αμέσως μετά τον σφραγίζουν με το μελισσοκέρι που είχε ετοιμαστεί το πρωί. Ο έλεγχος γίνεται για να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει οτιδήποτε μέσα στον Πανάγιο Τάφο το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει φωτιά.»
Αφού λοιπόν σιγουρεύονται ότι δεν υπάρχει τίποτα με το οποίο να μπορεί να ανάψει φλόγα, διενεργείται η τελετή κατά την οποία ο Θεός επιλέγει να επέμβει και να καταλύσει τους φυσικούς νόμους.

Για να ισχυριστεί κανείς ότι καταλύονται οι φυσικοί νόμοι και ότι επεμβαίνει ένα υπερφυσικό ον θα έπρεπε να έχει τρανταχτά, εντυπωσιακά στοιχεία. Όμως εδώ έχουμε απλά ένα κερί που υποτίθεται ανάβει από μόνο του. Μια ιδιαίτερα αξιολύπητη ενασχόληση για έναν Θεό…

Αν πιστέψουμε σε ένα τέτοιο «θαύμα», δημιουργούνται δύο σοβαρά προβλήματα, ένα φιλοσοφικό κι ένα επιστημονικό:
1)Το φιλοσοφικό: Εάν πράγματι αποδεχτούμε ότι υπάρχει ένα υπερβατικό ον το οποίο επεμβαίνει στα ανθρώπινα πράγματα και καταλύει τους φυσικούς νόμους τότε οδηγούμαστε σε μία πολύ δυσάρεστη διαπίστωση. Ότι το ον αυτό συνειδητά επιτρέπει να σκοτώνονται και να υποφέρουν απ’ τις φυσικές καταστροφές τόσοι άνθρωποι ενώ θα μπορούσε κάλλιστα να το αποτρέψει. Και επειδή μιλούμε για φυσικές καταστροφές (σεισμούς, ηφαίστεια, τσουνάμι κλπ) η κλασική χριστιανική ενοχολαγνεία δεν μπορεί να λειτουργήσει και να ρίξει το φταίξιμο στους ανθρώπους όπως κάνει συνήθως. Απ’ ότι φαίνεται ο χριστιανικός Θεός θεωρεί πολύ πιο χρήσιμο να ανάψει ένα κεράκι κάπου στο Ισραήλ παρά να σώσει χιλιάδες ανθρώπους που υποφέρουν και πεθαίνουν απ’ τις ατέλειες του πλανήτη μας (ο οποίος είναι επίσης δικό του δημιούργημα σύμφωνα με τον χριστιανισμό). Τι εχθρικός Θεός! Ένα ον το οποίο θα είχε τη σοφία να δημιουργήσει κόσμους, να δημιουργήσει γαλαξίες και να δημιουργήσει ζωή δεν μπορώ να πιστέψω ότι θα μπορούσε να είναι τόσο μανιακό με τις τελετές και ταυτόχρονα τόσο αδιάφορο προς τα δημιουργήματά του.

2)Το επιστημονικό: ο ορισμός του θαύματος είναι από μόνος του αντιφατικός. Στην ουσία πρόκειται για φυσικούς νόμους οι οποίοι αντιτίθενται στον ίδιο τον εαυτό τους! Ακόμα και εάν δεχόμασταν ότι κάτι τόσο παράλογο μπορεί να γίνει θα έπρεπε να έχουμε τόσο εντυπωσιακά στοιχεία που να μη χωρούν άλλη εξήγηση. Όμως κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ποτέ στην επιστήμη. Η επιστήμη έχει την ειλικρίνεια να απαντά «δεν ξέρω» και να συνεχίζει την προσπάθεια της ερμηνείας του κόσμου αντί να δίνει εύκολες, βολικές απαντήσεις. Και ειδικότερα, όταν υπάρχει έστω κι ένας -μη θαυματουργός- τρόπος με τον οποίο μπορεί να αναπαραχθεί ένα θαύμα, το θαύμα παύει να υφίσταται, χάνει κάθε αξία. Για παράδειγμα, τί νόημα θα είχε ένα θαύμα το οποίο θα οδηγούσε ένα αντικείμενο να πέσει με επιτάχυνση g=9.81 m/sec²  όταν ξέρουμε ότι ήδη τα αντικείμενα στην επιφάνεια της Γης πέφτουν με την ίδια επιτάχυνση; Αντίστοιχα λοιπόν, όταν η αυτοανάφλεξη ενός κεριού είναι κάτι το οποίο εύκολα γίνεται με χρήση κατάλληλων ουσιών, δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστέψουμε σε υπερφυσικές παρεμβάσεις ακόμα κι αν δούμε ένα κερί να αυτοαναφλέγεται μπροστά μας.

Βέβαια οι πιστοί του συγκεκριμένου θαύματος, τραβάνε ακόμα παραπέρα το σχοινί ισχυριζόμενοι ότι το «Άγιο Φως» δεν καίει τα πρώτα 33 λεπτά. Παρ’ όλα αυτά όταν το περνούν απ’ τα πρόσωπά τους στο βίντεο λειτουργούν ακριβώς όπως θα λειτουργούσαν …εάν έκαιγε! Δηλαδή το κινούν με πολύ γρήγορη ταχύτητα ώστε να μην προλάβει να κάψει το πρόσωπό τους. Φαίνεται, όσο παραμύθι κι αν σε ποτίσουν, κάποια ένστικτα -όπως αυτό της αυτοσυντήρησης- παραμένουν ισχυρά.

Στο παραπάνω απόσπασμα ο Μιχάλης Καλόπουλος δείχνει ζωντανά στην κάμερα έναν πιθανό τρόπο αυτοανάφλεξης κεριών. Δε ξέρω εάν πράγματι χρησιμοποιούν αυτή τη μέθοδο κατά την αφή του «Αγίου Φωτός», αλλά απ’ τη στιγμή που υπάρχει έστω κι ένας φυσικός τρόπος αυτοανάφλεξης κεριών δεν υπάρχει κανένας λόγος να μιλήσουμε για θαύμα. Όσο για τις αντιδράσεις των θρήσκων στο βίντεο, είναι το λιγότερο τρομακτικές αφού φτάνουν στο σημείο να χαρακτηρίσουν τον σκεπτικισμό ως …αίρεση!


47 Σχόλια to “Περί του «Αγίου Φωτός»”


  1. 10 Απριλίου, 2009 στο 10:46 μμ

    Μπρε μπας και είμαστε κι εμείς αιρετικοί και δεν το ξέραμε?

    Πάλι καλά πάντως, που βγαίνουν και τέτοια θέματα στον αέρα…

    • 2 Λουκρητία
      11 Απριλίου, 2009 στο 9:27 πμ

      Και που βγαίνουν, απλά ενισχύουν την πίστη των χριστιανών. Με όλους εκείνους τους παπάδες και τους θρήσσκους γύρω του, που φωνάζουν ότι είναι αιρετικός, τι αντιμετώπιση τυγχάνει ο Καλόπουλος; Την ίδια με αυτή των ανθρώπων που διαμαρτύρονταν για να μην γίνει το πείραμα με τη χημική αντίδραση που έκανε στο πλατό 😛
      Και φαντάζομαι πως όλοι οι χριστιανοί -τουλάχιστον αυτοί που δεν σκέφτονται καθόλου, δηλαδή η πλειονότητα-θα έχουν αντιδράσεις του τύπου: «ΠΗΓΕ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ» κτλ.

      • 11 Απριλίου, 2009 στο 4:31 μμ

        Καλά ναι, ο φανατικός πιστός δεν πρόκειται να προβληματιστεί από αυτά. Αλλά άνθρωποι σαν κι εμένα κι εσένα, άθεοι, αγνωστικιστές, άθρησκοι και ανοιχτόμυαλοι ένθεοι σίγουρα μπορούν να προβληματιστούν και να καταλάβουν ότι αυτή η λατρεία μιας φλόγας είναι σκέτη ειδωλολατρεία…

  2. 13 Απριλίου, 2009 στο 12:29 μμ

    Ναι τελικά είναι επικίνδυνο να είναι κανείς σκεπτικιστής την σήμερον ημέρα.. Ευτυχώς που δεν μπορούν να μας κάψουν στην πυρά σαν κούτσουρα!

    • 14 Απριλίου, 2009 στο 12:41 πμ

      Ακριβώς το ίδιο σκέφτηκα ακούγοντας τον συγκεκριμένο κύριο να μιλάει για αίρεση. Αν ήταν στο χέρι του ίσως να μη δίσταζε να επαναφέρει τέτοιου είδους τιμωρίες για τους «απίστους».

  3. 17 Απριλίου, 2009 στο 3:44 μμ

    Φαντάζομαι πως ακόμα κι αν πήγαινε κάποιος να κάνει ένα πείραμα και να δει αν η φλόγα καίει ή όχι και διαπίστωνε ότι όντως καίει, οι πιστοί θα το απέδιδαν στην «απιστία» του. Ομοίως αν ένας άπιστος επιχειρούσε να ελέγξει το χώρο που ανάβει η θαυματουργή φλόγα ώστε να εξασφαλίσει ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν φυσικά μέσα για το άναμμα, και τελικά η φλόγα δεν άναβε, θα το απέδιδαν στην παρουσία του «απίστου».

    Μια ακόμη απορία: γιατί η φλόγα δεν καίει επί 33 λεπτά και όχι επί 24 ή 58, φερ’ ειπείν; Ξέρω, 33 χρόνια έζησε ο Ιησούς. Όμως το λεπτό είναι μια τεχνητή υποδιαίρεση του χρόνου, ανθρώπινης επινόησης. Δεν είναι θεϊκής προέλευσης, δεν είναι ούτε καν μέρος της χριστιανικής παράδοσης. Αν είχε επικρατήση η μεταρρύθμιση της γαλλικής επανάστασης, η ώρα θα είχε 100 λεπτά. Στην οποία περίπτωση πόσο χρονικό διάστημα θα κρατούσε η ακαΐα; 33 λεπτά παλαιάς ή νέας κοπής;

    Ξέρω, ξέρω, άσ’ το καλύτερα…

    • 7 Λουκρητία
      19 Απριλίου, 2009 στο 11:06 πμ

      Aυτό ακριβώς σκεφτόμουν κι εγώ χθές! (σχετικά με την υποδιαίρεση του χρόνου και το χρόνο της υποτιθέμενης ακαΐας του Αγίου Φωτός)

      Παραθέτω δυο αποσπάσματα από ένα κείμενο που βρήκα σχετικά με το άγιο φως (http://www.pare-dose.net/blog/?p=149):

      «Άκρως διαφωτιστικός είναι τέλος, ο κ. Στυλιανός Χαραλαμπάκης, Χριστιανός εκκλησιαστικός συγγραφέας, το 1964:
      «Τα περί του λεγομένου θαύματος του αγίου φωτός, δεν είναι δυνατόν να κοινοποιηθούν, λόγω σκανδάλου. Ευχαρίστως όμως, εφ’ όσον μ’ ερωτάτε, θα σας είπω εν περιλήψει πως γίνετε η τελετή και πώς λαμβάνετε το «άγιον» φως». «Την Μεγάλην Παρασκευήν και μετά την περιφοράν του επιταφίου πέριξ του Παναγίου Τάφου, ο Πατριάρχης τοποθετεί τον Επιτάφιον επί του Τάφου. Κατόπιν τούτου σβήνουν όλα τα κανδήλια τα εντός και εκτός του Τάφου. Την επομένην, Μέγα Σάββατον, ο Σκευοφύλαξ μεταφέρει κεκαλυμμένην με αργυρούν κάλυμμα, μία ειδικήν κανδήλα αναμμένην, την οποίαν τοποθετεί εντός του Παναγίου Τάφου. Εν συνεχεία ο διοικητής των Ιεροσολύμων σφραγίζει τον Τάφον. Ενώ λοιπόν, πάντα τα φώτα και τα κανδήλια έχουν σβυσθή, η ειδική κανδήλα εντός του Τάφου παραμένει αναμμένη. Την 10ην ώραν και μετά την σχετικήν λιτανείαν πέριξ του Αγίου Τάφου, κατά την οποίαν ψάλουν το λυχνικόν «φως ιλαρόν», ανοίγονται αι πύλαι του Ναού του Παναγίου Τάφου και εισέρχεται ο λαός. Συγχρόνως ανοίγει και η πύλη του Κουβουκλίου εις την οποίαν ευρίσκεται ο Τάφος και εισέρχεται ο Πατριάρχης, αφού προηγουμένως τυπικώς αφαιρεί τα αρχιερατικά του άμφια και μένει μόνον με το στιχάριον. Μετά από μίαν σχετικήν τυπικήν προσευχήν, λαμβάνει το «άγιον» φως, όχι βεβαίως θαυματουργικώς, δια να είμαι ειλικρινής, αλλά ανάπτει τον πυρσόν του από την αναμμένην ειδικήν κανδήλα την οποίαν είχε μεταφέρει προηγουμένως ο Σκευοφύλαξ. Αυτή με λίγα λόγια ειναι είναι η διαδικασία περί του «αγίου» φωτός».»

      «Πως όμως θα μπορούσε κανείς να καθυστερήσει αυτή την αυτόματη ανάφλεξη ώστε να συμβεί με ελεγχόμενο τρόπο σε προκαθορισμένη στιγμή; Απλά, εάν ο φωσφόρος που συνήθως φυλάγεται κάτω από νερό για να μην αναφλεγεί, διαλυθεί σε κάποιο κατάλληλο οργανικό διαλύτη και μετά ένα πανί η κερί βουτηγμένο στο διάλυμα αυτό εκτεθεί στον ατμοσφαιρικό αέρα, η αυτοανάφλεξη δεν γίνεται αμέσως αλλά καθυστερεί εως ότου εξατμιστεί σχεδόν τελείως ο διαλύτης. Στη συνέχεια το υλικό αρχίζει πρώτα να καπνίζει και τέλος αναφλέγεται, με ζωηρή φλόγα. Σημειώστε τη λεπτομέρεια της αργής προοδευτικής ανάφλεξης που ταιριάζει με τις περιγραφές των αυτοπτών μαρτύρων: “φωτιές ανάβουν σποραδικά αυτόματα σε κεριά και σε καντήλια, με «θεία» παρέμβαση, αφού αρχίσουν να καπνίζουν πριν για λίγη ώρα.” Αν όμως ο ίδιος ο παντοδύναμος Θεός άναβε θαυματουργικά κάθε χρόνο τα κεριά και τις καντήλες τι ανάγκη είχε να τα κάνει να καπνίζουν για ώρα μέσα στην κατάμεστη από πιστούς, ασφυκτικά γεμάτη εκκλησία και δεν τα ανάβει δια μιάς; Τα πειράματά μας έδειξαν ότι η αυτόματη ανάφλεξη των κεριών μπορεί να επέλθει με ελεγχόμενη χρονοκαθυστέρηση ημίσειας ώρας και άνω εξαρτώμενης από την πυκνότητα του διαλύματος του φωσφόρου και του τύπου του οργανικού διαλύτη που χρησιμοποιεί κανείς.»

      «Είναι γνωστό, ότι η αυτοανέφλεξη του φωσφόρου που περιγράφεται παραπάνω, δεν προκαλεί θερμότητα στην αρχή και η φλόγα είναι σχετικά ψυχρή. Έτσι εξηγείται επιστημονικά το φαινόμενο της ακαΐας.»

  4. 8 Αλεξανδρος
    18 Απριλίου, 2009 στο 1:28 πμ

    δεν μενιαζει τι πιστευετε και ουτε θελω να μαθω, αλλα κρουω τον κοδονα τωρα που μπορω οτι θα βρεθειτε προεπλιξεων. Οπιος δεν πιστεψει στο ονομα μου και στα εργα μου θα βρεθει στο πυρ το εξωτερων. Λογια του ιδιου του Χριστου προς του μαθητες του. Το να αφισβητης ειναι δικαιομα ολων. Το θεμα ειναι οτι η πσευτο κουλτουριαριδες πρεπει σιγα σιγα να τους φιμονουμε οπως και τους πολιτικους. Θα μας βρητε μπροστα σας οπου θα σας δειξουμε τι σημενη ασεβια. Ο αρχηγος και μελος της κουμουνηστικης παραταξης του Πουτιν της Ελλαδος και της προιν ΚΑ ΓΚΕ ΜΠΕ.

  5. 10 Kωστας Κοροβιλας
    18 Απριλίου, 2009 στο 1:41 πμ

    Αγαπητοι φιλοι,
    ειναι καποια θεματα τα οποια εναι τοσο θρασυτατα και ξεδιαντροπα που δεν σου παρεχουν καμια δυνατοτητα συζητησης. Ουτε απο φιλοσοφικης ειτε απο επιστημονικης αποψης. Αστειο πραγμα ! Το θεμα «αγιο φως» ειναι ενα τετοιο θεμα. Ο χριστιανισμος εναι γεματος απο τετοιες καταργησεις των φυσικων νομων. Ο θεος τους και σωτηρας της αθρωποτητας, για φαντασου, ενας μισοπαλαβος και αλαζων Ιουδεος, περπατουσε πανω στο νερο, (πιθανον να ηταν απο φελο, ποιος ξερει) αναστενε νεκρους, ετσι με μια απλη φραση «δευρω εξω», θεραπευε τυφλους, και στο τελος αναστησε και τον εαυτο του. Οχι θα τον αφηνε ! Μαζεψε τα μπογαλακια του, την σαρκα του , τα κοκαλακια του, και ουφστ αναστηθηκε. Καλα ο συμβολισμος, αν υπαρχει, αλλα ελα που οι πιστοι πραγματι πιστευουν πως ετσι αναστηθηκε και δεν υπηρχε τιποτα στον ταφο του! Αμ το αλλο, που καποια τον σκουπισε με ενα πανι και με μιας αποτυπωθηκε το προσωπο του στο πανι? Οπως το ιδιο συνεβη και με την αποκαθηλωση οπου τον τυλιξαν με ενα σεντονι και φρουστ αποτυπωθηκε ολο του το κορμι και το προσωπο του? Μα τι ηταν τελος παντων φωτοτυπικο μηχανημα? Και τι, το πιστευουν και φυλανε το γνωστο πλεον σεντονι η σινδονη, αν ειναι δυνατον. Ποιοι φυσικοι νομοι εδω οτι θελουμε κανουμε.Το να συζητησει κανεις και να προβαλει λογικα επιχειρηματα ειναι υποτιμητικο και εξευτελισμος. Αυτο που χρειαζεται ειναι μια βρεγμενη σανιδα και βουρδουλας. «Μεγαλο Σαββατο» σημερα και θα γινουμε ολοι μαρτυρες της μεγαλυτερης και θρασυτατης απατης που επινοησε ο ανθρωπος. «Το αγιο φως» για το οποιο θα ξοδευτουν εκατομμυρια ευρω για την μεταφορα του, αεροπλανα, υποδοχη αρχηγου κρατους κ.λ.π. και να σκεφτει κανεις πως υπαρχουν χιλιαδες αστεγοι φτωχοι και πεινασμενοι, αλλα για αυτους δεν υπαρχει ουτε ενα ευρω. Μετα σου λεει φταιει ο φονιας?

    • 18 Απριλίου, 2009 στο 12:39 μμ

      Σαφώς και ο χριστιανισμός είναι γεμάτος παραλογισμούς. Αλλά διαφωνώ με την άποψη ότι η χρήση λογικών επιχειρημάτων είναι υποτιμητικό πράγμα. Ακόμα και όταν πρόκειται για καταφανή ψεύδη. Μόνο με λογικά επιχειρήματα και κριτική σκέψη μπορεί κανείς να ξεφύγει απ’ το μεσαίωνα, και όχι με ακραίους τρόπους. Διαφορετικά κινδυνεύεις να γίνεις ίδιος με αυτούς που κατακρίνεις.

      Κι αν σε εσένα και εμένα αυτά φαίνονται προφανή, στην πλειοψηφία των συνανθρώπων μας στην Ελλάδα δεν φαίνονται καθόλου προφανή. Και σε μεγάλο βαθμό δε φταίνε εκείνοι, αλλά ο τρόπος που μεγάλωσαν.
      Ο διάλογος και τα επιχειρήματα είναι (ευτυχώς) ο μόνος τρόπος για να αφυπνιστούν συνειδήσεις σε μία δημοκρατία.

  6. 12 Άθλιος
    18 Απριλίου, 2009 στο 12:55 μμ

    Ρε παιδιά, ήμαρτον πια με το θαύμα.

    Ορίζουμε σαν θαύμα ένα γεγονός στο οποίο οι φυσικοί νόμοι «παρακάμπτονται». Ωραία. ΠΟΙΟΙ φυσικοί νόμοι;

    -> Οι νόμοι που μέχρι σήμερα γνωρίζουμε; Ε, αύριο λοιπόν θα ανακαλύψουμε έναν καινούριο νόμο και το «θαύμα» θα είναι πλέον ένα φυσικό φαινόμενο. Αν δεχτούμε αυτή την περίπτωση, ορίστε μερικά θαύματα: http://en.wikipedia.org/wiki/Unsolved_problems_in_physics (ειδικά το κεφάλαιο Empirical Phenomena). Οι φίλοι θρησκευάμενοι συμφωνούν με το χαρακτηρισμό των φαινομένων αυτών ως θαύματα; Αν ναι, καλώς ήλθατε στο 3000 π.Χ….

    -> Οι παντοτινοί και υπερ-σωστοί νόμοι του σύμπαντος; Μα δεν τους ξέρουμε καν, πώς λέμε ότι παρακάμπτονται;

    Όπως βλέπουμε, η λέξη θαύμα δεν έχει κανένα απολύτως νόημα στον κόσμο μας. Είναι εντελώς κενή, σαν να ορίσω τη λέξη «τέτυκλος» να σημαίνει «ένας τετράγωνος κύκλος». Μπορώ να τη χρησιμοποιώ κάθε μέρα, να αναφέρομαι σε αυτή, να λέω πως συναντώ κάθε μέρα «τετύκλους» (ή θαύματα) στη δουλειά μου, αλλά το γεγονός είναι ένα: η λέξη στερείται περιεχομένου!

  7. 13 Αριστερό Kομματόσκυλο
    18 Απριλίου, 2009 στο 10:10 μμ

    Έβαλα το σχόλιο και στου Ροϊδη, το βάζω κι εδώ. Η τηλεόραση ψεύδεται ασύστολα λέγοντας πως όλα τα κόμματα της Βουλής υποδέχτηκαν τον αρχηγό κράτους Άγιο Φως.
    Μόνο ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ πήγαν στη φιέστα.

  8. 14 Kωστας Κοροβιλας
    20 Απριλίου, 2009 στο 10:21 πμ

    ΑΣΤΡΟΝ μου σ’ ευχαριστω για τις παρατηρησεις σου με τις οποιες, βεβαιως, συμφωνω. Ομως, δεν γενικευω οταν λεω ειναι «υποτιμητικο και εξευτελιστικο» να προβαλεις λογικα επιχειρηματα, αυτο μου ελειπε, αλλα, αναφερομαι,- και λιγο αγανακτισμενος, βεβαια,- σε πολυ συγκεκριμενα θεματα. Αλλα, και παλι συμφωνω μαζι σου πως πρεπει να δειχνουμε υπομονη και να συζηταμε το πραγμα εστω κι’ αν προκειτε για καταφανη ψευδη. Οι λεξεις «υποτιμητικο και εξευτελιστικο» βγηκαν απο μια αισθηση οργης και αγανακτησης. Δεν ειναι σωστες και τις παιρνω πισω. Ισως θα επρεπε να πω, πως ειναι χασιμο χρονου και κοπου. Αλλα, δεν σου εχει τυχει να σου πεταει καποιος μια καταφωρη υπερκοτσανα, οπως αυτη του «αγιου φωτος» και να βρισκεις τον εαυτο σου να του λεει «Αντε ρε απο δω χαμου, παρατα μας» και να του γυριζεις την πλατη? Ακομα κι αυτος, ο μεγαλος Δασκαλος της σκεψης, της λογικης, της υπομονης και της πραοτητας, ο μεγας συζητητης, ο Σωκρατης, ελεγε, πως δεν μπορεις να συζητησεις με ορισμενους ξεροκεφαλους, κι αγυριστα μυαλα, για οποιοδηποτε θεμα, και τους αφηνεις. Ισως μεσα σ’αυτη την σταση να εμπεριεχεται καποια περιφρονηση προς τον «ξεροκεφαλο», γιατι συχνα λεμε, «Σιγα μην κατσω και συζητησω μαζι σου»! Οποτε θα μπορουσε κανεις να δικαιολογησει, ισως, το δικο μου «υποτιμητικο».
    Τωρα, οσο για τους «ακραιους μου τροπους», ισως εγω να μην το διευκρινησα πληρως, η εσυ να μην το καταλαβες. Με το «Βρεγμενη σανιδα και βουρδουλα», φρασεις οι οποιες ειναι πλεον συμβολικες, και δεν νοουνται κυριολεκτικα, αλλα σημενουν πως πρεπει να παρθουν δραστικα μετρα και αποφασεις, π.χ. χωρισμος Εκκλησιας- Κρατους, διαπαιδαγωγηση σε σχολεια, και απο τηλεωραση για το τι σημενει θρησκεια , θεος, κ.λ.π. Τελος ςτην οικονομικη αφαιμαξη του δημοσιου χρηματος απο την Εκκλησια, μισθοι του κληρου, χρηματοδοτησεις, επιδοτησεις απο Κρατος και Ε.Ε. μεριδια απο ΟΠΑΠ, κρατικα λαχεια, φοροαπαλλαγες, κ.λ.π. μια οικονομικη αφαιμαξη που ανερχεται στα περιπου 40 εκατομμυρια Ευρω τον μηνα, ισως και λιγα ειναι. Δεν αναφερομαι, λοιπον, στο ερωτημα αν αναβει η οχι το «αγιο φως» με θεικη παρεμβαση, αλλα στο τι κανουν με αυτο το φως. Η προταση μου ειναι μαλλον θεματικη την οποια επεξηγω και αναλυω, αμεσως μετα. «Μεγαλο Σαββατο σημερα και θα γινουμε……» «και να σκεφτει κανεις πως υπαρχουν χιλιαδες αστεγοι και πεινασμενοι, αλλα για αυτους δεν υπαρχει ουτε ενα ευρω……»
    Δεν σε πνιγει, λοιπον, με αγανακτηση και οργη αυτη η κατασταση, οταν η κυβερνηση λεει «Δεν εχουμε λεφτα», κι’ απο την αλλη πεταει εκατονταδες εκατομμυρια ευρω δινοντας τα στην Εκκλησια, και για πιο ωφελος???

  9. 20 Απριλίου, 2009 στο 8:59 μμ

    To ένα ζήτημα είναι αν πράγματι ανάβει, με παράδοξο και ανεξήγητο επιστημονικώς τρόπο, το άγιο Φως.
    Σήμερα η τεχνολογία δίνει την δυνατότητα με μικροσκοπικά μέσα να μαγνητοσκοπηθεί η όλη τελετή,οπότε η οποιαδήποτε προσπάθεια εξαπάτησης από την πλευρά του ελληνορθόδοξου πατριάρχη θα κατέληγε σε διεθνές ρεζιλίκι με δραματικές επιρροές για όλη την Ορθοδοξία.
    Και γι αυτό τον απλό λόγο,οι θεωρίες Καλόπουλου είναι έωλες και αστήρικτες.
    Για όποιον έχει μάτια να δεί και δεν είναι αθεοφανατικός, βεβαίως.

    Το δεύτερο ζήτημα,το φιλοσοφικό έιναι πράγματι σημαντικότερο.
    Γιατί άραγε να συμβαίνει κάθε χρόνο αυτό το παράδοξο γεγονός;
    Για τον ίδιο λόγο που συμβαίνει κάθε μέρα η μετατροπή του άρτου και οίνου σε Σώμα και Αίμα Χριστού ή κάθε μήνα ο αγιασμός του νερού.
    Για να διατηρείται η μνήμη τού Ζώντος Θεού εναργής «και δι ορατών και δι αοράτων».
    Τα υπόλοιπα «γιατί δεν σταματά ο Θεός τους πολέμους ,τις αρρώστιες,τον πόνο κλπ» είναι παλιά καυτά ερωτήματα που επιδέχονται μόνο βιωματική απάντηση.
    Ποιος, αλήθεια,λογικοφανής συλλογισμός μπορεί να παρηγορήσει μια μάνα που χάνει το μονάκριβο παιδί της;
    ίσως μόνο μια θεομάνα που έχασε κι αυτή τον Μονογενή της και γνωρίζει από πόνοκαι δάκρυ.

    Σε ένα θα συμφωνήσω με τους περισσότερους:Δεν επιτρέπεται κανένα παράδοξο φαινόμενο να γίνεται πηγή πλουτισμού.Όταν και όπου επισημαίνονται τέτοια φαινόμενα τα καταγγέλω μαζί σας προσθέτοντας την σημαντική ,κατά την γνώμη μου επισήμανση, πως αν μιλάμε για διαφάνεια και ατασθαλίες θα πρέπει να ξεκινήσουμε από την επίσημη θρησκεία του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμούς ,που δεν είναι άλλη από την ελεύθερη αγορά ,με τους ναούς της (βλ.χρηματιστήρια και τράπεζες) και τους λειτουργούς της ,τους νόμιμους τοκογλύφους-τραπεζίτες.

    • 21 Απριλίου, 2009 στο 12:14 πμ

      Θουβου, σχετικά με το επιστημονικό μέρος: η μαγνητοσκόπηση με τεχνικά μέσα δυστυχώς ΔΕΝ γίνεται εντός του κουβουκλίου την ώρα που διενεργείται το «θαύμα», αλλά μόνο κατά το ύστερο πανηγύρι όπου ο πατριάρχης βγαίνει κρατώντας ήδη αναμμένα τα κεριά! Άλλωστε όπως γνωρίζεις ΔΕΝ επιτρέπουν τεχνικά μέσα μαγνητοσκόπησης (γιατί;) εντός του κουβουκλίου.
      Το ζήτημα επομένως είναι το τί γίνεται κεκλεισμένων των θυρών. Άλλωστε εκεί συντελείται υποτίθεται κατά τους ορθοδόξους το «θαύμα».

      Οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος θα χρειαστεί στοιχεία για να πειστεί. Έχω μάλιστα την αίσθηση ότι οι πιο μορφωμένοι χριστιανοί, αν και αμφιβάλλουν για το «θαύμα», προτιμούν να σωπαίνουν για να μη χαλάσουν τη γενική εικόνα της ορθοδοξίας. Έχει όμως ανάγκη μία αληθινή θρησκεία από ψευδοθαύματα;

      • 21 Απριλίου, 2009 στο 12:57 πμ

        Για να ξεκαθαρίζουμε:
        Σήμερα μια κάμερα μπορεί να έχει το μέγεθος της κεφαλής καρφίτσας.
        Ο Πανάγιος Τάφος όλες τις ημέρες που προηγούνται της τελετής του Αγίου Φωτός δέχεται δεκαδες χιλιάδων προσκυνητών.Εκεί θα μπορούσε κάποιος ,χρησιμοποιώντας χίλιους δυό τρόπους,να τοποθετήσει ένα μηχανηματάκι που θα κατέγραφε τον «πονηρό» Πατριάρχη να ανάβει με αναπτήρα ή κάτι άλλο την σβηστή καντήλα.
        Προσθέτω ότι στο κουβούκλιο του Παναγίου Τάφου δεν βρίσκεται μόνος ο ελληνας πατριάρχης.
        Συνοδεύεται από τον Αρμένιο ,ο οποίος παραμένει στον προθάλαμο.
        Αν συνέβαινε «μαμουνιά» ο πρώτος που θα την κατήγγειλε θα ήταν ο αρμένης ,καθώς είναι γνωστές και έχουν απασχολήσει τα ΜΜΕ οι βίαιες διεκδικήσεις των αρμενίων εί των παναγίων προσκυνημάτων.Αντ΄αυτού ο Αρμένιος εκπρόσωπος σκύβει και ασπάζεται το χέρι του ελληνορθόδοξου προκαθήμενου,αναγνωρίζοντας την πρωτοκαθεδρία του.

        Για να σκαρωθεί μια τέτοια «απάτη»,θα πρέπει να συμμετάσχουν πολύ περισσότεροι του ενός άνθρωποι στον σχεδιασμό και την εκτέλεση της.Όλα αυτά τα χρόνια δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος με φιλότιμο από αυτούς που ζούν εκεί κάτω,να βγεί να πει «Ακούστε, κύριοι,το Αγιο Φως βγαίνει με αυτό το κόλπο,έτσι κι έτσι.Δεν υπάρχει κανένα θαύμα».
        Ακόμη και στη Μαφία κάποιοι σπάνε.Εκεί κανείς;
        Αντί να παραδεχτούν την πικρή «αλήθεια» σκαρφίζονται συνεχώς καινούρια παραμύθια και βγαίνουν και τα λένε και δημοσίως,όπως έκαναν οι πατριάρχες Διόδωρος και Ειρηναίος,οι οποίοι μίλησαν για συγκλονιστικό θαύμα;

        Και πές ότι θα κρατήσουν μυστική την «απάτη» για 1,2,3 χρόνια!
        Κάποτε θα αποκαλυφθεί.Εδώ αποκαλύφθηκαν μέχρι και τα απόρρητα βασανιστήρια της ΣΙΑ.
        Πιο ξύπνιοι είναι οι ρασοφόροι ,να διακηρύσσουν και να εμπορεύονται μια τέτοια «απάτη» επί αιώνες και να μη τους παίρνει χαμπάρι κανείς αυτόπτης μάρτυς ;

  10. 21 Απριλίου, 2009 στο 11:02 πμ

    Αγαπητέ ΘουΒου,
    για το «Άγιο Φως» έχουμε ξανασυζητήσει εκτενώς, οπότε και εγώ γνωρίζω τις απόψεις σου και εσύ τις δικές μου. Αυτό όμως που δε θυμάμαι να αποτέλεσε στο παρελθόν αντικείμενο τής κουβέντας μας είναι η λεγόμενη «ακοίμητος Κανδήλα». Με αφορμή λοιπόν τη φράση σου «[…] που θα κατέγραφε τον »πονηρό» Πατριάρχη να ανάβει με αναπτήρα ή κάτι άλλο την σβηστή καντήλα.» και παρά το γεγονός ότι έχω υπ’ όψιν τα επισήμως ισχύοντα, να επισημάνω ότι υπάρχει ρητή, τηλεοπτικά καταγεγραμμένη δήλωση τού π. Μεταλληνού σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση αναξιότητας τού Πατριάρχη το θαύμα δε γίνεται, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Κανδήλα!! Αυτή δηλαδή που τη συγκεκριμένη μέρα υποτίθεται πως είναι σβηστή κι ανάβει μετά θαυματουργικά!! Και σαν να μην έφτανε αυτό, ήρθε πριν από λίγες μέρες στην εκπομπή τού Αυτιά κι ο θεολόγος και
    αυτόπτης μάρτυρας τού φαινομένου κ. Κόκορης και είπε τι; Ότι βεβαίως και η Κανδήλα είναι αναμμένη, όμως ο Πατριάρχης… δεν τη χρησιμοποιεί! Άλλωστε τον ψάχνουν κιόλας! «Μα τι νόημα έχει έχει τότε ο σωματικός έλεγχος;», αντιπαρατήρησε αποσβολωμένος ο Μιχάλης Καλόπουλος που συμμετείχε στη συζήτηση. «Αφού -όπως κι εσείς ο ίδιος παραδεχθήκατε, αλλά και ο π. Μεταλληνός- μέσα στο Κουβούκλιο ΥΠΑΡΧΕΙ πηγή φωτός: η Κανδήλα! Άλλη μία υπαναχώρηση λοιπόν…». Τρεις φορές το τόνισε ο Καλόπουλος για να σιγουρευτεί, ισάριθμες το επιβεβαίωσε ο Κόκορης: «Ναι, η Κανδήλα είναι αναμμένη ۬ απλώς ο Πατριάρχης δεν τη χρησιμοποιεί!»

  11. 21 Απριλίου, 2009 στο 11:16 πμ

    Μα καλά είναι σοβαροί κάποιοι άνθρωποι που πιστεύουν πως υπάρχει μια ανώτερη δύναμη που το μόνο που κάνει είναι να ανάβει κεριά και λαμπάδες σε κάτι μαυροφορεμένους απατεώνες που θεωρούν ότι είναι «εντολοδόχοι» του;
    Και να υπήρχε θεός κύριοι απολογητές δεν θα τον απασχολούσε το αν ο κακομοίρης ο ρασοφόρος θα καταφέρει να ανάψει την λαμπαδίτσα του τη συγκεκριμένη ημέρα και τη συγκεκριμένη ώρα..
    Αλλά μια ζωή ψεύτες και υποκριτές θα είστε ακόμη κι από τον ίδιο σας τον εαυτό.

  12. 21 Απριλίου, 2009 στο 11:55 πμ

    @Kώστα

    Είναι απλά τα πράγματα και το επαναλαμβάνω.
    Η κανδήλα του Παναγίου Τάφου ΣΒΗΝΕΙ πρίν την τελετή τού Αγίου Φωτός,οπότε και δεν υπάρχει κανένα αναμμένο καντήλι ή κερί στον ναό της Αναστάσεως.
    Φέτος υπήρξε απευθείας μετάδοση της τελετής και ο ηγούμενος του ναού της Αναστάσεως κρατούσε την ΣΒΗΣΤΗ κανδήλα επί ώρα πολλή εμπρός στις τηλεοπτικές κάμερες, και ο σχολιαστής μητροπολίτης Ησύχιος επεσήμανε αυτό ακριβώς το γεγονός, λίγο πριν αυτή τοποθετηθεί ΣΒΗΣΤΗ επί του Παναγίου Τάφου.
    Ο σεβαστός π.Γεώργιος Μεταλληνός πιθανότατα αγνοούσε το ακολουθούμενο τελετουργικό,το οποίο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την ύπαρξη οποιασδήποτε πηγής φλογός εντός του κουβουκλίου κατά την τελετή.

  13. 21 Απριλίου, 2009 στο 1:12 μμ

    Τώρα περιπλέκεται το πράγμα. Ωστόσο είναι δυνατόν να αγνοεί ο Μεταλληνός τη λεπτομέρεια αυτή που είναι το μόνιμο επιχείρημα των ορθοδόξων; Κι ο Κόκορης που έγραψε βιβλίο για το θέμα και υπήρξε και αυτόπτης μάρτυρας τού φαινομένου, είναι δυνατόν να λέει τρεις φορές αυτολεξεί στον Καλόπουλο ότι η κανδήλα είναι αναμμένη (αλλά δεν τη χρησιμοποιεί ο Πατριάρχης); Οι τοποθετήσεις αυτές είναι πέρα για πέρα ανεξήγητες!

  14. 21 Απριλίου, 2009 στο 1:34 μμ

    @Kώστα

    Η τελετή μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό κανάλι 4Ε της Θεσσαλονίκης.
    Η εικόνα υπήρξε αδιάψευστος μάρτυς.
    Η μεγάλη ασημένια καντήλα βρισκόταν υψωμένη,επί 10 λεπτά και πλέον, ΣΒΗΣΤΗ στα χέρια του ηγουμένου τού ναού της Αναστάσεως και ΟΡΑΤΗ υφ΄όλων,σε όλο τον κόσμο δια μέσου της τηλεοπτικής μεταδόσεως.
    Αυτό έγινε για να καταδειχθεί ότι η κανδήλα ήταν πράγματι σβηστή.
    Αν στα επόμενα λεπτά κάποιος την ανάβει τεχνηέντως τότε η «απάτη» λαμβάνει μεγαλύτερες διαστάσεις.
    Προσωπικά,αν αντιλαμβανόμουν κάτι τέτοιο θα πλάκωνα τον υπεύθυνο στις σφαλιάρες καθώς το «δούλεμα» θα ήταν πολύ χοντρό.
    Δεν διανοούμαι πώς οι λοιποί εκπρόσωποι άλλων χριστιανικών δογμάτων θα ανέχονταν μια τέτοια τεχνουργία.
    Συμπερασματικώς,κατά την ταπεινή μου γνώμη,το Άγιο Φως ή ανεξήγητο φαινόμενο είναι (για εμάς θαύμα, επιβεβαιούν την εκ νεκρών Ανάσταση του Χριστού) ή καλογερίστικη απάτη ολκής.
    Μέση εκδοχή δεν υπάρχει.

  15. 21 Απριλίου, 2009 στο 2:31 μμ

    @ΘουΒου
    Όντως δεν υπάρχει άλλη εκδοχή: η θαύμα είναι ή απάτη. Και ξέρεις τι; Το γεγονός ότι ακόμα και άνθρωποι τής Εκκλησίας απέρριψαν (Αρχιεπίσκοπος Νικηφόρος Θεοτόκης, Στ. Καραθεοδωρής, Κ. Καλοκύρης, πρωτοπρεσβύτερος τού Οικουμενικού Πατριαρχείου Τσέτσης) ή σχετικοποίησαν το αμφιλεγόμενο θαύμα (π. Μεταλληνός), από μόνο του δε λέει τίποτα από τη στιγμή που κανείς τους (με εξαίρεση μια νύξη τού Μεταλληνου πρόσφατα) δεν τόλμησε να ασχοληθεί με το κρίσιμο ερώτημα: Ωραία, δεν είναι θαύμα, αλλά απλή τελετή που στο πέρασμα τού χρόνου παρερμηνεύτηκε και μυθοποιήθηκε χωρίς η Εκκλησία να μπορέσει να αποτρέψει την εξέλιξη αυτή. Κι ωραία, η Εκκλησία δημοσιεύοντας την Ευχή κατέστησε σαφές ποια είναι η αλήθεια, οπότε κανείς δεν έχει το δικαίωμα να την κατηγορεί για εξαπάτηση των πιστών. Τα κεριά των πιστών (και απίστων) όμως γιατί αυταναφλέγονται; Και οι κανδήλες; Κι οι πύρινες σφαίρες που έχουμε σε διάφορα βίντεο να σχίζουν τον αιθέρα; Κι οι γαλάζιες λάμψεις; Αφού δεν πρόκειται για θαύμα, προφανώς κάποιος τα προετοιμάζει όλα αυτά. Ποιος όμως; Δεν είναι ο Θεός, δεν είναι οι πιστοί, δεν είναι η Εκκλησία – μα τότε ποιος είναι επιτέλους;! Κι όποιος κι αν είναι, γιατί τον αφήνουν να ενισχύει «την τού χύδην λαού υπόληψιν»;

    Αυτά είναι σημαντικότατα ζητήματα τα οποία δυστυχώς ουδείς ορθόδοξος φωτομάχος τόλμησε να ενσωματώσει στην κριτική του. Τα πράγματα λοιπόν είναι ξεκάθαρα׃ Είτε το θαύμα είναι όντως γνήσιο κι όμως οι Πατριάρχες υπακούοντας σε μια παντελώς ακατανόητη εμμονή συνεχίζουν εδώ και αιώνες να αναπέμπουν κατ’ έτος μία δέηση με σαφώς απομυθοποιητικό περιεχόμενο ή η δέηση περιγράφει αυτό ακριβώς που συμβαίνει στην πραγματικότητα, οπότε από κάποιους πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες για μία από τις μεγαλύτερες θρησκευτικές απάτες που στήθηκαν ποτέ στη ιστορία τού πλανήτη!

  16. 21 Απριλίου, 2009 στο 2:58 μμ

    @Kώστα

    Αυτά που λες:
    «Τα κεριά των πιστών (και απίστων) όμως γιατί αυταναφλέγονται; Και οι κανδήλες; Κι οι πύρινες σφαίρες που έχουμε σε διάφορα βίντεο να σχίζουν τον αιθέρα; Κι οι γαλάζιες λάμψεις; Αφού δεν πρόκειται για θαύμα, προφανώς κάποιος τα προετοιμάζει όλα αυτά. Ποιος όμως; Δεν είναι ο Θεός, δεν είναι οι πιστοί, δεν είναι η Εκκλησία – μα τότε ποιος είναι επιτέλους;! Κι όποιος κι αν είναι, γιατί τον αφήνουν να ενισχύει «την τού χύδην λαού υπόληψιν»;»

    είναι όντως έτσι.

    Οι ενδοεκκλησιαστικοί «φωτομάχοι» αρνούνται αυτό που βλέπουν.Θεωρώ ότι αυτοί, εάν και εφόσον είναι πεπεισμένοι ότ δεν πρόκειται για θαύμα ,βρίσκονται σε δεινότερη θέση καθώς όφειλαν να καταγγείλουν την εξαπάτηση του απλού κόσμου,προστατεύοντας τον.
    Αν πρόκειται για απάτη μιλάμε για κανονική βιομηχανία καθώς το φαινόμενο επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο και με προφανή σκοπό την εξαπάτηση των αδαών και την οικονομική εκμετάλλευση τους.
    Η απάτη αυτή μάλιστα ενισχύεται με δηλώσεις των ίδιων των πατριαρχών (έχω υπόψη μου δηλώσεις του Διόδωρου και του Ειρηναίου)
    Προσωπικά,δεν μπορώ να διακρίνω τον οργανωμένο και εκπαιδευμένο μηχανισμό που θα μπορούσε να οργανώνει με τέτοια ακρίβεια, μυστικότητα,χωρίς διαρροές και επί σειρά αιώνων μια τέτοια «παράσταση».
    Νομίζω ότι το ζήτημα αφορά και τους εχθρούς της Εκκλησίας καθώς αν μπορούσαν να αποδείξουν την απάτη,τότε το χτύπημα, ειδικά στην ορθόδοξη χριστιανοσύνη, θα ήταν καίριο.
    Ωστόσο κανείς από τους δήθεν ερευνητές ,τύπου Καλόπουλου, δεν τόλμησε να κάνει το ταξιδάκι στην Ιερουσαλήμ και να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τι είναι αλήθεια και τι ψέμμα,από όσα ισχυρίζεται.

  17. 21 Απριλίου, 2009 στο 3:11 μμ

    Δεν αντιλέγω: να πάει ο Καλόπουλος ή οποιοσδήποτε άλλος αμφισβητεί το φως (μέσα κι εγώ) στα Ιεροσόλυμα, όμως τι νόημα θα είχε η επίσκεψη αυτή από τη στιγμή που η ανεξάρτητη επιστημονική ομάδα που θα διενεργούσε τον έλεγχο, δε θα είχε τη δυνατότητα να εργαστεί υπό συνθήκες πλήρους διαφάνειας, ακολουθώντας όλους τούς εμπλεκομένους κατά πόδας και καταγράφοντας το φαινόμενο σε όλες του τις φάσεις – ακόμα και εντός Κουβουκλίου; Σε τι θα διέφεραν οι ελεγκτές από τούς υπόλοιπους, απλούς επισκέπτες τού Ναού;

  18. 21 Απριλίου, 2009 στο 3:48 μμ

    @Kώστα

    Κατ΄ αρχήν είναι θέμα δεοντολογίας.
    Όταν ασχολείσαι,γράφεις,μιλάς για κάτι που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, οφείλεις να το έχεις παρακολουθήσει, έστω άπαξ.
    Ο Χ «Καλόπουλος» θα μπορούσε να διαπιστώσει εκ πρώτης όψεως ότι οι αυταναφλέξεις δεν μπορεί να προέρχονται από τον φωσφόρο καθώς ούτε τοξικοί ατμοί παρατηρούνται,ούτε η χαρακτηριστική οσμή υπάρχει.

    Σαφώς και δεν μπορούν να εξασφαλιστούν συνθήκες εργαστηρίου, αλλά πολλές απο τις αυταπάτες μπορούν να διαλυθούν με την προσωπική παρουσία στο χώρο των δρωμένων.
    Δεν λέω ότι ο άθεος θα πεισθεί από τα ανεξήγητα που θα δεί και θα γίνει χριστιανός ,όπως δεν πείθομαι εγώ να γίνω σουφιστής βλέποντας τις αυτόματες επουλώσεις τραυμάτων που παρατηρούνται σε ορισμένους σούφι.
    Ωστόσο δεν αρνούμαι ότι αυτές συμβαίνουν και θα περίμενα κάτι τέτοιο να αποδεχθεί και ο μη φανατικός ερευνητής του υπέρλογου φαινομένου του Αγ.Φωτός.

  19. 21 Απριλίου, 2009 στο 4:22 μμ

    Σχετικά μ’ αυτό που είπες για τους ατμούς, στου Καλόπουλου διάβασα ότι τα κεριά λίγο πριν από την αυτανάφλεξή τους καπνίζουν. Το ίδιο ακριβώς όμως συμβαίνει και με τον φωσφόρο. Αν όντως ισχύει αυτό, μού είναι αδύνατον να δεχθώ ότι ένα υπερκόσμιο φως είναι λογικό να έχει την ίδια συμπεριφορά!

  20. 21 Απριλίου, 2009 στο 4:43 μμ

    @Kώστα

    Ποια η πηγή αυτών των ισχυρισμών Καλόπουλου;
    Εφόσον ο ίδιος δεν ήταν ποτέ παρών στην τελετή,από πού έμαθε ότι τα κεριά καπνίζουν πριν την εμφάνιση του Αγ.Φωτός;
    Ο Καλόπουλος λέει διάφορα κατά καιρούς αλληλοαναιρούμενα μεταξύ τους.
    Μέχρι και για παλμική φλόγα από τα 33 κεριά,η οποία δήθεν δικαιολογεί την ακαϊα,έχει μιλήσει.
    Για την μυρωδιά του φωσφορούχου διαλύματος και τους δηλητηριώδεις ατμούς του που προκαλούν σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα έχει να πεί κάτι;

  21. 21 Απριλίου, 2009 στο 4:52 μμ

    Θουβου, τα περί μαγνητοσκόπησης και αναμετάδοσης του θαύματος είναι αστεία. Όπως σου ‘γραψα και παραπάνω, αυτό που μαγνητοσκοπείται δεν είναι το «θαύμα», αλλά το πανηγύρι πριν και μετά το «θαύμα». Πώς μπορεί ένας λογικός άνθρωπος στις ημέρες μας, να δεχτεί ένα θαύμα που συντελείται κεκλεισμένων των θυρών;

    Τα άλλα δόγματα κι οι θρησκείες δεν ασχολούνται με αυτό το «θαύμα» ακριβώς για τον ίδιο λόγο που δεν ασχολούνται οι ορθόδοξοι με το «θαύμα» του San Gennaro. Κι όμως, εκεί το θαύμα συμβαίνει όχι μία, αλλά τρεις φορές το χρόνο μπροστά στα μάτια χιλιάδων καθολικών πιστών: το ξεραμένο αίμα του Αγίου Ιανουαρίου υγροποιείται!

    Και φυσικά απ’ την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, απ’ τον Ινδουϊσμό μέχρι τη …σαϊεντολογία, θα δεις χιλιάδες υποτιθέμενα «θαύματα» και «ανεξήγητα γεγονότα» όπου ο αφελής πιστός είναι πρόθυμος να θυσιάσει κάθε απομεινάρι λογικής προκειμένουν να εισπράξει συναισθηματικά ανταλλάγματα.

    ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ λοιπόν χρειαζόμαστε, και όχι φλυαρίες. Διότι τελικά δεν είναι ευθύνη του Καλόπουλου να αποδείξει ότι δεν είναι θαύμα, αλλά των ορθοδόξων να αποδείξουν ότι ΕΙΝΑΙ.

  22. 21 Απριλίου, 2009 στο 5:08 μμ

    Για το φαινόμενο τού καπνίσματος των κεριών, ο Καλόπουλος λέει ότι έχει «μαγνητοσκοπημένη την σχετική ομολογία αυτόπτου μάρτυρα (καλόγερου) που περιγράφει πράγματι ότι το άγιο φως πριν ανάψει καπνίζει!», ενώ δεσμεύτηκε ότι θα ανεβάσει και το σχετικό βίντεο.

  23. 21 Απριλίου, 2009 στο 5:12 μμ

    @Astron

    Kάνεις λάθος.
    Σε βίντεο έχουν καταγραφεί τόσον οι ανεξήγητες φωτεινές σφαίρες όσο και η ακαϊα.
    Τα άλλα δόγματα «καίγονται» για να αναλάβουν εκείνοι τα προνόμια που κατέχουν οι ορθόδοξοι στους Αγ.Τόπους.
    Αυτό αποδεικνύεται από την ιστορική διαδρομή όταν πολλές φορές και οι καθολικοί και οι αρμένιοι κατάφεραν να εκδιώξουν τους ορθοδόξους από τον Πανάγιο Τάφο αλλά άγιο Φως δεν έλαβαν.

    Έχεις δίκιο ότι παρατηρούνται ανεξήγητα φαινόμενα και σε άλλες πίστεις.
    Το ανέφερα κι εγώ παραπάνω.

    Η ερμηνεία τους και τα συμπεράσματα που θα εξάγει είς έκαστος για τη ζωή του είναι άλλο ζήτημα.
    Για εμάς το Αγιο Φως είναι φαινόμενο που επιβεβαιώνει την αλήθεια τού τόπου και του γεγονότος τής Αναστάσεως του Χριστού.

    Τέλος,όποιος πραγματικά θέλει αποδείξεις παίρνει το αεροπλανάκι και σε δυόμιση ώρες είναι στον «τόπο του εγκλήματος».
    Τα επιχειρήματα τού Καλόπουλου εντυπωσίασαν κάποιους στην αρχή,πλέον όμως είναι χωρίς καμμία αξία.
    Πείθουν μόνο κάποιους από την νεοπαγανιστική σέκτα στην οποία μετέχει ο, κατά τα άλλα σκεπτικιστής, Καλόπουλος.

  24. 21 Απριλίου, 2009 στο 5:14 μμ

    Το βίντεο με το Μεταλληνό

  25. 21 Απριλίου, 2009 στο 6:43 μμ

    Με αφορμή το λινκ που παρέθεσε ο Πάρης και επειδή με τα όσα ειπώθηκαν στην επίμαχη συζήτηση, έχω ασχοληθεί εκτενέστατα σε ξεχωριστό ποστ, θεωρώ απαραίτητο να ειπωθεί ότι ο τίτλος που επιλέχθηκε για το βίντεο, δεν αποδίδει την πραγματικότητα. Ο Μεταλληνός λοιπόν ουδέποτε παραδέχθηκε κάποια απάτη στην περίπτωση τού «Αγίου Φωτός»! Τα μάσησε ναι, να παραδεχθεί όμως ρητά απάτη, δεν το έκανε. Για την ακρίβεια με τις τοποθετήσεις του κατά τη διάρκεια τής συζήτησης εκείνης:

    1ον: Μετρίασε και σχετικοποίησε το θαύμα.

    2ον: Ήρθε σε απόλυτη σύγκρουση με το χριστιανικό δόγμα ότι η ευλογία των πιστών κατά την τέλεση μυστηρίων, δεήσεων και λοιπών λατρευτικών πράξεων σε καμία περίπτωση δεν εξαρτάται από τον βαθμό αξιοσύνης των ιερουργούντων.

    3ον: Άφησε ανοιχτό το ερώτημα όλους αυτούς τους αιώνες που πέρασαν,πότε το φως όντως εμφανίστηκε θαυματουργικά και πότε όχι.

    4ον: Σε αντίθεση με την αμετακίνητη θέση των ορθοδόξων, ΔΕΝ απέκλεισε την αφή τού φωτός με καθ’ όλα φυσικό τρόπο από την κανδήλα.

    Αυτά όντως τα έπραξε ο Μεταλληνός.

  26. 21 Απριλίου, 2009 στο 7:02 μμ

    @Kώστα
    Ο π.Γεώργιος μιλά και για τα φωτεινά φαινόμενα που συμβαίνουν εκτός του ιερού κουβουκλίου και τα οποία δεν αμφισβήτησε,αλλά στο βίντεο κόπηκε το σχετικό απόσπασμα ώστε να δοθεί η εντύπωση ότι μιλά περί απάτης!

    @Αstron

    Εδώ θα βρείς αρκετά βίντεο:
    http://www.holyfire.org/eng/index.htm

    • 37 dyer
      22 Απριλίου, 2009 στο 7:53 μμ

      Στην προσπάθειά σου να αποδείξεις ότι το άναμμα του κεριού γίνεται με θεία παρέμβαση ξεχνάς τις διαμάχες των Χριστιανών Πατριαρχών για το Πατριαρχείο. Με τέτοιους ανθρώπους συνδιαλέγεται ο Θεός για να αποκαλύψει την δύναμή του. Ευχαριστώ δεν θα πάρω.

  27. 21 Απριλίου, 2009 στο 9:07 μμ

    @Θου Βου
    Αυτά που είπε ο π. Μεταλληνός είναι η «νύξη» για την οποία έκανα λόγο πιο πάνω. Αν θέλουμε ωστόσο να είμαστε απόλυτα ακριβείς, στο βίντεο ένα μέρος τουλάχιστον τής επίμαχης τοποθέτησης υπάρχει (συγκεκριμένα η φράση: «Αλλά υπάρχουν και φαινόμενα έξω»). Η εκτενέστερη τοποθέτηση («Συγγνώμη, τα φαινόμενα μεταξύ τού κόσμου… Κάποιος συνάδελφος σας δημοσιογράφος φωτογράφισε -ήτανε ενός καθηγητού πανεπιστημίου- την εκπομπή τού Φωτός, όπου διαχέει όλον τον χώρο τού Πανάγιου Τάφου έξω από το κουβούκλιο και εν συνεχεία τα φαινόμενα που σχετίζονται με το άγγιγμα του Φωτός, την ακαΐα που παρατηρείται…») όπως και το υπόλοιπο κομμάτι τής συζήτησης παρατίθενται στην απομαγνητοφώνηση τής συζήτησης που δημοσιεύτηκε από τον Καλόπουλο στον Επανελληνισμό.

  28. 21 Απριλίου, 2009 στο 9:08 μμ

    Τα βίντεο που λες περιέχουν αυτό ακριβώς που γράφω και στο κείμενο: ανθρώπους που αντιδρούν όπως θα αντιδρούσε κάποιος που φοβάται μην καεί. Περνούν με πολύ μεγάλη ταχύτητα τις φλόγες απ’ το πρόσωπό τους ώστε να μην προλάβουν να καούν. Κάποια βίντεο μάλιστα είναι σε σε …αργή κίνηση για να δώσουν την αίσθηση της παρατεταμένης έκθεσης στη φωτιά!

    Γιατί πρέπει τελοσπάντων να το κουνάνε έτσι το φως; Εάν δεν καίει, ας βρεθεί επιτέλους ΕΝΑΣ χριστιανός να το κρατήσει ΑΚΙΝΗΤΟ σταθερά κάτω απ’ το πρόσωπό του για κάποια δευτερόλεπτα. Αλλά τέτοιο βίντεο δεν έχει βγει φυσικά ποτέ, παρά τον μεγάλο αριθμό πιστών που έχουν πρόσβαση στο άγιο φως τα πρώτα 33 λεπτά.

  29. 40 Κατερινιώτης
    21 Απριλίου, 2009 στο 10:54 μμ

    Ρε ΘΒ σε θυμάμαι στο Ροϊδη μπλογκ να γράφεις μλκς Γέρασες και μυαλό δεν έβαλες.Άλλαξες απλά πόστο. Σε λινκάρω στο Ροιδη σε ποστ για το Αγιοφώς για σπάσιμο
    ναhttp://roides.wordpress.com/2008/11/25/25nov08/

  30. 41 Γιωργος
    23 Απριλίου, 2009 στο 1:17 πμ

    Ειναι λυπηρο να αναφερομαστε σε γεγονοτα και ζητηματα που απασχολουν εκατομυρια ανθρωπους για εκατονταδες χρονια με υφος αλαθητων σοφων.Η ανθρωπινη σκεψη εχει την δυναμη να ειναι ελευθερη και απροσιτη, δεν καθοριζεται απο φυσικους νομους και παντοτε θα παραμενει ατομικη μας ευθυνη το πως τη χειριζομαστε.Για την ιστορια,η επιστημη και ο ορθολογισμος,τα θεμελια των Δυτικων κοινωνιων,ωθησαν τον ανθρωπο προς τα εμπρος αλλα ποιος αραγε μπορει να 3εχασει οτι οι ζωες μας και οι ζωες των παιδιων μας ειναι υποθηκευμενες στους εγκεφαλους μερικων δεκαδων πυρινικων καφαλων?
    Αν αυτα που ανεφερα φαινονται ασχετα με το θεμα απολογουμαι για την αμαθεια μου.

  31. 42 Kωστας Κοροβιλας
    23 Απριλίου, 2009 στο 8:32 πμ

    Απροσιτη σκεψη, εφα.

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ , Γιωργο !………………..
    …………………..

  32. 43 batcic
    24 Απριλίου, 2009 στο 3:17 μμ

    Συγχαρητήρια για το θέμα και την ανάλυση!

    @ΘουΒου
    Χρόνια πολλά και Χριστός Διονύση!

    @Γιώργος
    Σε ποιες ζωές αναφέρεσαι; Σε αυτές που δεν ξεπερνούσαν κάποιες χιλιάδες κυνηγημένους, από τα δυνατότερα προϊστορικά όντα, και που χάρις στην μαθησιακή (και όχι ομολογιακή) διαδικασία και την εκπορευόμενη αυτής επιστήμη, έχουν πολλαπλασιαστεί σε κάποια δις πάνω στον πλανήτη; Εκτός και αν, κατά τη γνώμη σου, δεν έχουμε δικαίωμα εμείς και τα παιδιά μας στο διπλό-τριπλάσιο προσδόκιμο ζωής, σε σχέση με τις αρχές μας!!!

    Με άλλα λόγια, αν τα παιδιά σου φτάσουν μέχρι τα 80, στην επιστήμη και τον ορθολογισμό το οφείλουν. Και αν θέλεις να αποκλείσεις την πιθανότητα να φύγουν νωρίτερα και μαζικά, εξαιτίας πυρηνικού ολοκαυτώματος, πάλι στην παιδεία πρέπει να στραφείς και όχι στα «Ουκγ», την άγνοια και τις άναρθρες κραυγές κάποιων χιλιάδων ετών πριν, όταν έφευγες από τον μάταιο τούτο κόσμο από αιμορροΐδες ή μολυσμένη παρανυχίδα…

    • 44 Γιωργος
      25 Απριλίου, 2009 στο 6:01 πμ

      @batsic

      Εχεις πολυ δικαιο σ αυτα που λες και συμφωνω απολυτα οτι η επιστημη προσφερει η αφαιρει αναλογα με τον χειρισμο της απο τον ανθρωπο.Εγω δεν αναφερθηκα κριτικα στην επιστημη ως εννοια ουτε αναλυσα ιστορικα τον ρολο της,αλλα αφου τα παντα στην τελικη ειναι ζητημα αντιμετωπισης και προσωπηικων πιστευω,μηπως ομως εχουμε ξεχασει οτι η επιστημη κρινεται στο μετρο που συμβαλλει στην ευτυχια του αν8ρωπου? Η μηπως θεωρεις οτι ο μεσος ανθρωπος οπως εγω π.χ ειναι ικανος να αντιληφθει τι γινεται πισω απο τις κλειστες πορτες οπου συγκεντρωνεται στα χερια ολο και λιγοτερων μια τεραστια δυναμη χειραγωγησης…Ναι μεν ο ανθρωπος ζει περισσοτερο αλλα τελικα η ελευθερια του ασφυκτια στα καλουπια και στα ορια που του επιβαλλει η λεγομενη κοινωνια της γνωσης της πληροφορησης και των υπολοιπων ανοητων εννοιων που μας επιβαλλει ενα συστημα αδηφαγο για νεες εφευρεσεις αλλα αδιαφορο για ανθρωπισμο.Η γνωση που δηθεν μας προσφερουν ειναι μια ικανη εξειδικευση για να ειμαστε και μεις παραγωγικα γραναζια της μηχανης τους.Προς τι η αναζητηση ζωης στον Αρη οταν τα 2/3 του πλανητη αγωνιζονται οχι για πολυτελεια αλλα για ενα πιατο φαι?Δεν ειναι μηπως παρωχημενη η λαγνεια της επιστημης? Οι γραφικες παραστασεις γραφονται για τον ανθρωπο η ο ανθρωπος γι αυτες? Αφου ο πολιτισμος ειναι ταυτοσημος με τον ορθολογισμο μηπως πρεπει να μα8ουμε να υποκυπτουμε στο δικαιο του ισχυρου που συναδει τελεια με τους φυσικους νομους? Τελικα η συγχρονη κοινωνια ειναι χτισμενη στην προληψη η στον ορθολογισμο? Ενας αμορφωτος χωριατης χαρισε την ζωη σ εναν επαιτη φοβουμενος την συνειδηση του και το θεο…πριν 64 χρονια καποιος πεπαιδευμενος προεδρος παρεα με τους φωτισμενους συμβουλους του και την βουβη ανοχη του φιλομαθους λαου του εξαφανισε σε μερικα δευτερολεπτα 200 χιλιαδες ψυχες υπακουωντας στους φυσικους νομους.

  33. 45 batcic
    25 Απριλίου, 2009 στο 10:33 πμ

    @Γιώργος
    Με τη δική σου λογική, όταν κάποτε κάποιος ανακάλυψε τη φωτιά, θα έπρεπε ο διπλανός του να του πει “τι κάνεις ρε γίδι; αντί να βάλεις ένα χεράκι να κυνηγήσουμε τον πτερόσαυρο, κάθεσαι και ανάβεις άχρηστες φωτιές…;”! Τελικά χάρις στον “εκτός τόπου και χρόνου” έχουν όλοι ένα πιάτο φαΐ περισσότερο• εσύ αναφέρθηκες στο πιάτο φαΐ!

    Τέλος, αντί να στέκεσαι σε επιλεκτικά και αμφιλεγόμενα περιστατικά (ποιος ακριβώς ήταν ο αμόρφωτος χωριάτης, δεν μας είπες…), δεν έχεις παρά να ελέγξεις ποια πράγματα σε ευχαριστούν και σε ποιον τα οφείλεις:

    – Σου αρέσει το διάβασμα; Μπράβο στον συγγραφέα αλλά και στον Γουτεμβέργιο (διαβασμένοι και οι δύο)!
    – Σου αρέσει το τένις; Κάποιος αναλύει βιοκινητικά τις καταπονήσεις που δέχεται το χέρι σου και κατασκευάζει ρακέτες που να μην σου δημιουργήσουν προβλήματα.
    – Σου αρέσει το blogging; Σε ποιον να πρωτοαναφερθείς από την επιστήμη των υπολογιστών;
    – Σου αρέσει η φύση και οι εκδρομές; Η Γεωγραφία και Βιολογία θα είναι ο καλύτερος σου φίλος;
    – Σου αρέσει να κάνεις σεξ, χωρίς τον κίνδυνο ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης και αφροδισίων νοσημάτων; Many thanks to the εφευρέτη των προφυλακτικών. Και αν τελικά κολλήσεις κάποιο νόσημα, να ‘ναι καλά ο γιατρός που θα σε κουράρει. Και αν κάνεις σεξ μόνο για τεκνοποίηση γιατί λατρεύεις τα παιδιά, να ‘ναι καλά ο γιατρός και οι σύγχρονες κλινικές που έχουν σχεδόν εξαφανίσει την παιδική θνησιμότητα!

    Όπως βλέπεις, μόνο με αυτήν τη μικρή λίστα, μάλλον και την ευτυχία σου, πέρα από την παρατεταμένη ζωή σου, την οφείλεις στην επιστήμη. Θα ξανα – απαντήσω μόνο άμα δω κάποια επιχειρήματα σου με γενική εφαρμογή, και όχι σε ιστορίες για τον Μίμη τον μπακάλη και τον George W Bush!

  34. 25 Απριλίου, 2009 στο 11:59 πμ

    Batcic

    «Με άλλα λόγια, αν τα παιδιά σου φτάσουν μέχρι τα 80, στην επιστήμη και τον ορθολογισμό το οφείλουν»

    Mαϊμουδιές…Οι αιωνόβιοι της Οκινάουα ,που ξεπερνούν σε ποσοστό κάθε άλλο λαό στον κόσμο στην επιστήμη το οφείλουν; Ή μήπως στη φυσική ζωή;
    Το ίδιος ισχύει και για τους παλιούς κρητικούς κλπ κλπ

    Αντί να απαντήσεις στο σημαντικό που θέτει ο Γιωργος
    «Προς τι η αναζήτηση ζωής στον Αρη οταν τα 2/3 του πλανητη αγωνιζονται οχι για πολυτελεια αλλα για ενα πιατο φαι?Δεν ειναι μηπως παρωχημενη η λαγνεια της επιστημης?»

    αρχίζεις τις μλκς για τις ρακέττες.

    Μήπως να μάς έλεγες και ποιος φταίει που όλος ο υδροφόρος ορίζοντας είναι πλέον πήχτρα στα φυτοφάρμακα και δεν υπάρχει καθαρό νερό να πιούμε; Ποιος φταίει που αντι να αναπνέουμε οξυγόνο αναπνέουμε αρωματικούς υδρογονάνθρακες; Ποιος φταίει για τα πυρηνικά όπλα που σε μερικά λεπτά μπορούν να εξαφανίσουν καθε μορφή ζωής; Και ούτω καθεξής…


Σχολιάστε


Να απολαμβάνουμε την καθάρια, την αληθινή ομορφιά του κόσμου. Η ανθρωπότητα δικαιούται να ζήσει ειρηνικά κι ελεύθερα χωρίς επινοημένες φοβέρες και υπερφυσικά αποκούμπια. wordpress statistics
Για μια νέα Φιλοσοφία


ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια

Αρχείο

Γράψτε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να ενημερώνεστε για νέες δημοσιεύσεις.